נתב"ג ייסגר והלימודים יופסקו: כל הפרטים על הסגר המסתמן

תוגבל תנועה של 500 מטר מהבתים, הלימודים יערכו בלמידה מרחוק והמסעדות יפעלו במתווה של 'טייק אווי'. השרים טרם החליטו על מועד פתיחת הסגר, אך אלו ההנחיות המסתמנות לקראת החמרת ההנחיות

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/09/20 12:22 כב באלול התשפ

נתב"ג ייסגר והלימודים יופסקו: כל הפרטים על הסגר המסתמן
צילום: Nati Shohat/Flash90

נתוני התחלואה ממשיכים לשבור שיאים, והשרים החברים בקבינט הקורונה אישרו אמש (ה') הצעה לסגר – שתובא לאישור הממשלה ביום ראשון. אולם טרם ברור מועד התחלת הסגר. מה יישאר פתוח ומה ייסגר בתקופת הסגר? כל הפרטים. 

לפי שעה, מדובר בסגר שיחל בערב ראש השנה וצפוי להימשך כשבועיים, במסגרתו תתבצע סגירה של כל העסקים והמסחר מלבד אלו שמוגדרים חיוניים, לצד מגבלת תנועה של 500 מטר. משרד הבריאות ימשיך לגבש את התוכנית במהלך סוף השבוע ולערוך בה תיקונים בהתאם להערות השרים.  קבינט הקורונה גם לא התחייב לסיים את הסגר בתוך שבועיים, וייתכן שתקופת הסגר תוארך: ההחלטה שהתקבלה אתמול מתנה את המעבר לשלבים הבאים בתוכנית ב"עמידה ביעדים" מבחינת צמצום התחלואה. 

בשלב זה לא ברור אם ומתי יוכלו אנשים לנסוע ליישובים אחרים לפני או אחרי החג: המועד המדויק ייקבע על ידי הממשלה בימים הקרובים.

במהלך השבועיים של הסגר "הקשיח" מערכת החינוך, כולל גני הילדים ולמעט החינוך המיוחד – תיסגר. לפי הודעת משרד הבריאות מאתמול, מכיתות ה' ומעלה יתקיים לימוד מרחוק, אך טרם ברור בשלב זה האם משרד החינוך יהיה ערוך לתפעול הנושא והאם ייצא בסופו של דבר לפועל. גם נושא זה יובהר במהלך השבוע הבא. 

מסעדות ייסגרו לישיבה ולאיסוף (טייק אוויי) אך יישארו פתוחות למשלוחים לבתים בלבד. יתר מקומות הבילוי ובהם ברים, פאבים ואולמות אירועים – ייסגרו לחלוטין. בקניונים צפויים לפעול רק העסקים שיוגדרו חיוניים או מסעדות שיפעילו שירותי משלוחים. כל עסקי התרבות ובהם תיאטראות ובתי קולנוע, כולל אלו שחזרו לפעילות על פי מתווה החזרה לפעילות של עולם התרבות - יהיו סגורים במהלך הסגר בן השבועיים. גם חדרי הכושר ובריכות השחייה צפויים להיסגר.

בשבועות הקרובים צפויות להמריא מנמל התעופה בן גוריון יותר ממאה טיסות ליעדים שונים. על מרביתן אמורים להיות ישראלים שכבר רכשו חבילות לחגים שכוללות בתי מלון. כעת, בשל החלטת קבינט הקורונה להטיל סגר, גובר החשש שגם שדה התעופה הראשי של מדינת ישראל ייסגר. גם בנושא זה עדיין אין החלטת של הממשלה, אך ככל הנראה לא תורשה יציאה או כניסה לארץ בתקופת הסגר.