אוגדת איו"ש: בוחן הרמטכ"ל הסתיים בהצלחה

בפיקוד המרכז הסתיים תרגיל פיקודי גדול, אשר במהלכו בוצע "בוחן הרמטכ"ל" במתכונת פתע. תפקידו התרגיל היה לשפר את מוכנות הכוחות להסלמה בזירת המרכז. "מסכמים את התרגיל בשביעות רצון מההערכות והביצוע של הכוחות בשטח"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 10/09/20 18:38 כא באלול התשפ

אוגדת איו"ש: בוחן הרמטכ"ל הסתיים בהצלחה
צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל מסר היום (ה'), כי בפיקוד המרכז הסתיים תרגיל פיקודי אשר במהלכו בוצע "בוחן הרמטכ"ל" - במתכונת פתע. בוחן זה הרביעי במספר אשר נועד לשיפור המוכנות להסלמה בגזרת פיקוד המרכז.
 
בחלקו הראשון של התרגיל, תרגל הפיקוד את מפקדת האוגדה, שש החטיבות המרחביות של האוגדה וכלל הגדודים הסדירים המבצעים תעסוקה מבצעית בגזרת איו"ש. הכוחות תרגלו מוכנות לתרחישי הסלמה בכלל הגזרה וריבוי אירועים בשטח, וכן התמקדו בחיזוק הפיקוד והשליטה האוגדתית בתרחישי הפתע. במהלך התרגיל תורגלו שיתופי הפעולה הבין ארגוניים בין כוחות הביטחון, למוכנותה וכשירותה של אוגדת יהודה ושומרון.

במקביל התבצע מבצע מעצרים רחב היקף בחטיבות יהודה ועציון, במהלכו נעצרו עשרות מחבלים מארגון הטרור חמאס.

צילום: דובר צה"ל

ביום שלישי הוסב התרגיל הפיקודי, במתכונת פתע, לבוחן הרמטכ"ל בו לקחו חלק כוחות החטיבה המרחבית שומרון, בנימין, הבקעה והעמקים ולצדם כוחות נוספים מחיל-האוויר, אגף המודיעין, אגף התקשוב, שב"כ ומשטרת ישראל. הכוחות תרגלו תרחיש הסלמה המתפתח לאירוע חטיפה, הפעלת מאמץ לאיתור ושחרור חטופים, מיצוי משאבים מטכ"ליים ובחינת ממשקי העבודה הבין ארגוניים.
 
התרגיל נקבע כחלק מגרף האימונים השנתי של צה"ל לשנת 2020 והוא נועד לשיפור מוכנות הכוחות להסלמה בזירת המרכז. אגף המבצעים יחד עם אוגדה 80, הופקדו והובילו את ניהול התרגיל וחניכת היחידות.

צילום: דובר צה"ל

"במהלך השבוע האחרון ביצענו תרגיל ארוך ומקיף אשר השלים סדרה ארוכה של הכנות לתכניות האופרטיביות להסלמה ביהודה ושומרון. במהלך התרגיל נבחנו התרחישים השונים בהתאם להערכת המצב ובהתבסס על אירועי העבר ובמוכנות לאירועי העתיד", אמר מפקד פיקוד המרכז, אלוף תמיר ידעי. 

ידעי ציין כי התרגיל הסתיים בשביעות רצון: "אנחנו מסכמים את התרגיל בשביעות רצון מההערכות והביצוע של הכוחות בשטח ועם מספר נושאים שעלינו ללמוד ולהעמיק בהמשך".

צילום: דובר צה"ל