העצמאים נגד נתניהו: "נפר את הסגר - איבדנו אמון בכם"

בצל האיומים על סגר כללי נוסף בחגים, ארגוני העצמאים ובעלי העסקים הקטנים התכנסו לכנס חירום והזהירו: "המגזר העסקי לא ישתף פעולה עם הממשלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/09/20 12:23 כ באלול התשפ

העצמאים נגד נתניהו: "נפר את הסגר - איבדנו אמון בכם"
הפגנת עצמאים. ארכיון, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בכינוס חירום של ארגוני העצמאים ובעלי העסקים הקטנים שנערך הבוקר (רביעי) איימו ראשי הארגונים כי ללא פיצוי מראש, הם יפרו את הסגר שצפוי לקראת החגים.

עו"ד רועי כהן, נשיא להב (לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל) הזהיר את נתניהו ואמר כי "במציאות הקיימת בעלי העסקים לא יסגרו את העסקים שלהם איבדנו אמון בכם, בלגיטימיות של ההחלטות שלכם, בהתנהלות שלכם כלפינו, הזלזול הזה ימיט אסון על כלכלת ישראל. המגזר העסקי לא ישתף פעולה עם הממשלה". 

עו"ד כהן אמר שלממשלה היו ארבעה חודשים להתארגן ובמקום להיערך לגל השני שהיה ברור שצפוי להגיע, הם המשיכו להתעסק בפוליטיקה קטנה. "שר האוצר נמנע מלהיפגש איתנו ומספר בתקשורת שהכול רגוע. במוצ"ש נגיע לבלפור, נילחם על הצדק, על הזכויות ועל הפרנסה", הבטיח כהן.

שי ברמן, מנכ"ל איגוד המסעדות והברים הזהיר ממצבו הקשה של ענף המסעדנות ואמר כי "סגר כעת, גם אם יהיה קצר יביא לסגירה של מעל 2,000 עסקים בתעשיית המסעדות והברים ופיטוריהם של 20 אלף עובדים. לאחר שהמסעדנים הבינו, כי התוכניות השונות לפיצויים הן כישלון , קיים ספק רב אם הם ימלאו אחרי גזירה של סגר, בניגוד לסגר הראשון בו צייתנו להוראות הממשלה בצורה מושלמת".