משרד החינוך פרסם את נתוני הקורונה: 1,817 נדבקים, 25,000 בבידוד

אחרי שלא הסכים למסור את נתוני התחלואה בבתי הספר, מפרסם משרד החינוך את המספרים. 1,817 החולים במוסדות החינוך, מהווים שישה וחצי אחוזים בלבד מכלל הנדבקים, 24,780 תלמידים נמצאים בבידוד

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/09/20 19:31 יט באלול התשפ

משרד החינוך פרסם את נתוני הקורונה: 1,817 נדבקים, 25,000 בבידוד
שר החינוך גלנט. המשרד סוף סוף פרסם את נתוני התחלואה., צילום: עודד קרני/לעמ

בתום שבוע של איסוף וניתוח נתונים קפדני ומדויק – מפרסם היום (ג') משרד החינוך את נתוני התחלואה במערכת החינוך, מהם עולה כי שיעור החולים במערכת החינוך נמוך פי ארבעה משיעורם באוכלוסייה הכללית. זאת בדומה לנתוני התחלואה של בתי הספר של החופש הגדול. עוד עולה מתמונת המצב של משרד החינוך כי פחות מ-1% ממוסדות החינוך במדינה נסגרו עקב גילוי תחלואה. במשרד החינוך מדגישים כי מדובר על כלל אוכלוסיית התלמידים בישראל, ויש להניח כי מרביתם לא נדבקו כלל בבתי הספר ובגני הילדים.

נתוני התחלואה

נתוני התחלואהצילום: משרד החינוך

על פי הנתונים, שנאספו ונותחו על ידי גורמי המקצוע במשרד החינוך החל מפתיחת שנת הלימודים תשפ"א באחד בספטמבר, עולה כי שיעור החולים במערכת החינוך מכלל האוכלוסייה עומד על 6.5% בלבד. לשם ההשוואה, חלקם היחסי באוכלוסייה הכללית עומד על סך 26.28%. נדגיש כי הנתונים כוללים את נתוני התחלואה של התלמידים שחלו בחופשת הקיץ. 

בנוסף מפרסם משרד החינוך את תמונת מוסדות החינוך הסגורים, כאשר החלק המכריע נסגר לאור החלטה מנהלתית (״ערים אדומות״), ושלא על בסיס גילוי חולים. פחות מ-1% מכלל מוסדות החינוך נסגרו עקב גילוי תחלואה מאז פתיחת שנת הלימודים.

נתוני מוסדות החינוך בערים האדומות

נתוני מוסדות החינוך בערים האדומותצילום: משרד החינוך

גם נתוני התחלואה של הילדים שהשתתפו בבתי הספר של החופש הגדול במהלך חודש יולי התפרסמו. מהם עולה, כי בקרב הילדים מגני הילדים ועד כיתות ד', שהם 718,456 ילדים, נדבקו רק 1006 - שהם 1.85% מכלל החולים במדינה. בסך הכול, 1,006 מחולי הקורונה בארץ הם כאלה שנדבקו בבית הספר של החופש הגדול - פחות מרבע מחלקם היחסי באוכלוסייה.