משה ליאון: "כל יום מדבר עם משרד הבריאות - תפקידי הוא לתת את הערותיי"

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, אמר היום כי הוא תומך בסגר לילי במזרח ירושלים, "כדי למנוע חתונות המהוות מוקד הדבקה עיקרי". לדברי ליאון אין טעם להטיל סגר לילי על שכונות מערב העיר, "לנגיף אין שעות שבהן הוא נח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/09/20 13:52 יט באלול התשפ

משה ליאון: "כל יום מדבר עם משרד הבריאות - תפקידי הוא לתת את הערותיי"
משה ליאון, צילום: Noam Rivkin Fenton/Flash90

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, התייחס היום (ג') להחלטת הממשלה להטיל סגר לילי על 40 ערים, ישובים ושכונות, ואמר כי מתנגד לסגר הלילי שהוטל על שכונות מערב העיר אך תומך בו בשכונות המזרחיות: "עוצר לילי על שכונות מערב העיר הוא פשוט לא אפקטיבי. לנגיף אין שעות שבהן הוא נח. לצד זה, הרציונל להגבלת תנועה לילית במגזר הערבי כדי למנוע חתונות המהוות מוקד הדבקה עיקרי, מובן, ומכוון בעיקר למען התושבים הערבים עצמם". את הדברים אמר בראיון ל'כאן חדשות'.

השרים אישרו: עוצר לילי ב-40 ערים, ישובים ושכונות

עוד אמר ליאון: "אם נגזר עלינו סגר כללי על מנת למגר את הנגיף אז נתגייס כולנו, בכל הכח, בהבנה ובנחישות. אולם פגיעה בחופש התנועה של תושבי ירושלים באופן שלא ימנע את ההתפשטות הנגיף, אינו מידתי ואינו אפקטיבי".

על הטענות שאינו משתף פעולה עם משרד הבריאות, אמר ליאון: "כמעט כל יום אני מדבר עם משרד הבריאות, אז אני לא מבין את הטענה. ברור שנשתף פעולה עם ההנחיות, אבל אני חושב שתפקידי הוא לתת את הערותיי".

כזכור, הבוקר אישרה ועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל, את המלצת משרד הבריאות והפרויקטור פרופסור רוני גמזו, להטיל סגר לילי על אזורים בעלי תחלואה גבוהה וסגירת מוסדות החינוך בהם, למעט החינוך המיוחד, החל מהערב בשעה 19:00 ועד ליום 15.9.20. הסגר הלילי יסתיים כל בוקר בשעה 5:00. ההחלטה התקבלה לאחר סיום הליך התייעצויות סדור עם כלל הרשויות בהן קיימת תחלואה גבוהה, על ידי בכירי משרד הבריאות והפרופסור גמזו.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן