נחשף מכתב של הרב שטיינזלץ: "יש לי בקשה מאוהביי: לסייע לגדל את ילדיי בדרך שרצינו לגדלם"

במלאת השלושים לפטירת הרב עדין אבן ישראל זצ"ל, משפחתו חושפת מכתב שכתב לפני ארבעים שנה. "באמת ובתום לב אהבתי את ישראל, אהבתי את הקב"ה ורציתי בשניהם, למענם עשיתי. אולי לא מספיק, אולי לא נכון – אבל בכל לב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/09/20 16:01 יח באלול התשפ

נחשף מכתב של הרב שטיינזלץ: "יש לי בקשה מאוהביי: לסייע לגדל את ילדיי בדרך שרצינו לגדלם"
הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ, צילום: ארגון שפע

לפני חודש הלך לעולמו הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל, לאחר התמודדות עם דלקת ראות קשה. היום (ב') לאחר מלאות 30 ימים לפטירתו של הרב, משפחתו חושפת מכתבים שכתב. אחד המכתבים הוא מכתב שהרב כתב לפני ארבעים שנה ערב כניסתו לניתוח מסוכן. למרות שבמכתב הרב כותב כי איננו צוואה, השאיר הרב מסר לאוהביו במידה והניתוח לא יצליח. במכתבו ביקש הרב לדאוג לחינוך ילדיו וכן לדאוג לקשר בין עם ישראל לקב"ה.

"'ברוך ה' אלקים אלקי ישראל עשה נפלאות לבדו' למשפחתי ולידידיי, אין זו צוואה. אין כוחי לכך ואין לבי לכך עתה. אבל רצוני לכתוב מלים אחדות באווירה של רצינות ערב ניתוח גדול וארוך וגם מסוכן במידה ידועה" כותב הרב בתחילת מכתבו. "היו כמה דברים, כמה עניינים שבאמת העסיקו אותי וכבשו את לבי. אכן באמת ובתמים רציתי בטובת עם ישראל, ורציתי בקשר בין ישראל אל הקב"ה, והדבר מילא את לבי, לקראתו ולמענו עשיתי את מה שעשיתי. אולי התכוונתי גם לעצמי, אבל באמת ובתום לב אהבתי את ישראל, אהבתי את הקב"ה ורציתי בשניהם, למענם עשיתי. אולי לא מספיק, אולי לא נכון – אבל בכל לב".

לאחר מכן הפנה הרב את בקשותיו: "כל הדברים גשמיים של כבוד וזיכרון אינם מעסיקים אותי אף לא העסיקוני באמת אי פעם. אבל יש לי בקשה מכל ידידיי אהוביי ואוהביי: לסייע לגדל את ילדיי בדרך שרצינו לגדלם: יהודים שלמים עם אלוקים ואדם, שילכו בדרך החסידות, ושיזכרו לאהוב את העם היהודי על חסרונותיו, ואת כל יהודי לחוד. שינסו להכיר את העולם ולא להתיירא ממנו אלא להאירו באור החיים.

"ולכל האחרים בקשה: הרבה הרבה הרבה רציתי לעשות. והאמינו לי, לא לכבוד עצמי. אש בערה בי: למען ה' ולמען משיחו. לו ידעתי שאחרים עושים טוב ממני הייתי מצטנע בפינה קטנה. סהדי במרומים שלא נדחקתי ולא נדחפתי מעצמי לא לכבוד ולא לשררה ולא לכל הדומה לדבר. אבל הרבה הרבה רציתי לעשות. אנא מכם: המשיכו לעשות את מה שרציתי. המשיכו לעשות דברים שיעשו קשר בין אלה: אלקי ישראל ועם ישראל, העולם ומלואו והתורה, שיהיו ארבעתם כארבע אותיות של שמו הגדול". הרב חתם את מכתבו בפסוק "שמע ישראל ה' אלקינו ה' אחד".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן