מתן כהנא: "לבירת ישראל ראוי שיהיה רב ציוני"

חבר הכסנסת מימינה נפגש עם ראש עירית ירושלים משה ליאון ושוחח עמו על חשיבות מינוי רב ראשי מהציונות הדתית לעיר ירושלים. "בירת ישראל, צריכה רב המגיע מתוך גישה מחבקת ומקרבת שתדע להכיל את הגוונים והזרמים השונים הקיימים בעיר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/09/20 15:24 יח באלול התשפ

מתן כהנא: "לבירת ישראל ראוי שיהיה רב ציוני"
מתן כהנא ומשה ליאון, צילום: דוברות

הבוקר (ב') נפגש ח"כ מתן כהנא עם ראש עיריית ירושלים משה ליאון בלשכתו ושוחח עימו על חשיבות מינוי רב לעיר מהציונות הדתית ועל שיתוף פעולה של העריה עם השדולה לקידום התיירות בירושלים בראשתו.

ח"כ כהנא בפגישה: "ירושלים, בירת ישראל, צריכה רב המגיע מתוך גישה מחבקת ומקרבת שתדע להכיל את הגוונים והזרמים השונים הקיימים בעיר. לבירת ישראל ראוי שיהיה רב ציוני". בנושא קידום התיירות בירושלים אמר כהנא: "אני בקשר עם אנשי ענף התיירות בירושלים. ענף התיירות בירושלים נפגע באופן עמוק. ירושלים מלאה במגוון פעילויות תיירותיות ואני קורא לאזרחי ישראל להגיע ולבקר בירושלים".

כזכור, בעירייה נערכים לאפשרות למציאת רב חדש לעיר לאחר שהרב אריה שטרן הגיע לגיל פרישה. לפני כחודש וחצי עוד נעשו ניסיונות לנסות ולהאריך את כהונת הרב שטרן, אך במשרד המשפטים הודיעו לנוכחים באופן סופי כי קיימת מניעה להארכת כהונתו של הרב. זאת מכיוון שההחלטות שיכולות להתקבל כרגע הן רק רטרואקטיביות כי כהונת הרב שטרן לכאורה פגה, בעקבות זאת המשנה ליועמ"ש קימניץ קבע כי לא יוכל להגן בבג"ץ על החלטות אלו.

בסיעה המשותפת של הבית היהודי והאיחוד הלאומי בעיריית ירושלים נערכו מבעוד מועד לאפשרויות נוספות במידה והארכה לא תאושר. חבר מועצת העיר יהודה (גורי) פרוידיגר אמר לכיפה: "אני מקווה שקודם כל הרב שטרן בעצמו יגיד לנו בעירייה שהוא מעוניין להמשיך לכהן בתפקיד" אומר פרוידיגר, "במידה וכך יהיה, אז העירייה יכולה להרשות לעצמה לפעול, כמו עיריית תל אביב ועיריית רמת גן, ולהחליט כי היא מעוניינת להמשיך את כהונת הרב שטרן כרב העיר. המשמעות היא כי התקצוב לרב לא יגיע מטעם המשרד לשירותי דת, והאחריות תעבור לידי העירייה שתממן את משרת הרב".