שריפה שנייה תוך שבוע: מי גורם לשריפות בנווה שלום?

שתי שריפות שפרצו תוך שבוע במתחם בית הספר בנווה שלום מקורן בהצתות, אך לאף אחד מהגורמים טרם ברור מה הסיבה לכך ומי עומד מאחוריהן. זה לא מנע מחברי כנסת מהשמאל לסמן את האשמים בדבר

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/09/20 12:03 יח באלול התשפ

שריפה שנייה תוך שבוע: מי גורם לשריפות בנווה שלום?
התקרה השרופה בספריית בית הספר, צילום: ללא

לפני שבוע, ב-31 באוגוסט ושעות ספורות לפני פתיחת שנת הלימודים, הופרע השקט ביישוב הפסטורלי המשקיף ללטרון - נווה שלום, כשאש פרצה באולם הכנסים בבית הספר הדו לשוני והשאירה אחריה נזק כבד. גם הלילה פרצה דלקה בספרייה, אשר מרביתה כובתה על ידי מערכת הכיבוי האוטומטית עוד בטרם הגעת צוותי הכיבוי וההצלה, כשנזק קל בלבד נגרם למקום. לכולם ברור שמישהו עומד מאחורי ההצתות החוזרות, אך השאלה היא - למה?

השריפה בבית הספר בנווה שלום

השריפה בבית הספר בנווה שלוםצילום: ללא

הלילה כאמור, פרצה שריפה נוספת בספריית בית הספר. לוחמי האש שהגיעו במהירות למקום, דיווחו כי מערכות הכיבוי האוטומטיות פעלו בזמן ותחמו את רוב מוקד השריפה ובכך צומצמו נזקי השריפה לחדר אחד במתחם. לוחמי האש פעלו לכיבוי מוקדים קטנים שלא כובו ע"י מערכות הכיבוי האוטומטיות, ואווררו את הבניין מהעשן הרב שהצטבר בו. 

דובר תחנה אזורית בית שמש, ליחי בן לולו מסר כי ממסקנות ראשוניות של חקירת שני אירועי השריפות עולה, כי ישנו חשד סביר להצתה מכוונת בשני המקרים. פרטי החקירה והממצאים הועברו לידי האגף המשפטי של כבאות והצלה לישראל מחוז ירושלים, ולהמשך חקירה ע"י משטרת ישראל.

השריפה בבית הספר בנווה שלום

השריפה בבית הספר בנווה שלוםצילום: ללא

 

טרם ידוע על זהות המציתים או הסיבות לכך, אך חברי כנסת מהשמאל ומהרשימה המשותפת כבר מיהרו להוציא הודעות גינוי על השריפות כשלדבריהם מדובר בפגיעה כתוצאה מההסתה של ראש הממשלה נתניהו נגד השמאל והערבים.