משפט דומא יקבל תפנית דרמטית?

בית המשפט המחוזי בלוד ידון היום בראיה חדשה שיכולה לפתוח מחדש את תיק הרצח בדומא. הראיה החדשה: גרסתו של עד הראיה היחיד לרצח, הילד אחמד דוואבשה. אשתו של בן אוליאל: "הזדמנות פז לזכות את עמירם, הרוצחים מסתובבים חופשי" | צפו

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/09/20 09:18 יח באלול התשפ

משפט דומא יקבל תפנית דרמטית?
עמירם בן אוליאל ואשתו , צילום: TOMER APPELBAUM/HAARETZ

בית המשפט המחוזי בלוד ידון היום (ב') בראיה חדשה שהוצגה בפניו, ראיה שיכולה לפתוח מחדש את תיק הרצח בדומא שהתרחש בשנת 2015. כזכור, עמירם בן אוליאל הורשע לפני כשלושה חודשים ברצח שלושת בני משפחת דוואבשה ובעברות נוספות, לאחר שהודה במעשה ואף שחזר אותו.

הודאתו של בן אוליאל נמסרה לאחר חקירת שב"כ, בה הופעלו נגדו "אמצעים מיוחדים". לאחר מכן חזר בו וטען שההודאה נגבתה בעקבות עינויים. בית המשפט פסל את ההודאות שהוצאו תחת העינויים אך אישר את ההודאות שנגבו מבן אוליאל לאחר מכן.

העד היחיד לרצח, הילד אחמד דוואבשה, היום בן 10, מעולם לא נחקר אך על פי תיעוד שפורסם אתמול ב'חדשות 13', נראה כי זוכר הכל. גרסתו שפורסמה במספר כלי תקשורת ערבים, סותרת כמה מעובדות כתב האישום. אחמד סיפר כי היו שותפים באירוע יותר משלושה מציתים, אשר אף נכנסו לתוך בית המשפחה והתעמתו עם בני המשפחה. צפו בגרסתו. 

https://twitter.com/yishaiporat/status/1302673346828660737?s=20

אוריין בן אוליאל, אשתו של עמירם, שלחה מכתב לשופטים הדנים בתיק בבקשה לזכות את בעלה לאור הראיה החדשה בתיק. במכתבה ציינה בן אוליאל מספר מהקשיים בתיק, בניהם העינויים שעבר בעלה, מחדלי החקירה, הלחצים על המשטרה ועוד.

בתחילת המכתב מתארת בן אוליאל את פנייתה כ"לא שגרתית", ומונה מספר מהקשיים העולים מהתיק "בתיק הזה שום דבר לא שגרתי. העינויים הקשים שבעלי עבר לא שגרתיים, מחדלי החקירה – עד הראיה שהכי רלוונטי לאירוע לא נחקר – זה לא שגרתי, העובדה שמפקד החקירה מטעם המשטרה אומר בראיון ל'עובדה' שהוא לא מאמין לגרסת כתב האישום, ובעצם מחזק את טענות ההגנה שבזירה היו כמה אנשים – גם זה לא שגרתי".

עוד הוסיפה בן אוליאל כי "שר ביטחון, נשיא, ראש ממשלה וחברי כנסת שלוחצים את השב"כ והמשטרה להביא אשם בכל מחיר, גם על חשבון הצדק, האמת וההליך ההוגן – גם זה לא שגרה".

בהמשך כתבה כי היא יודעת שבעלה חף מפשע והתייחסה להתפתחויות החדשות בתיק "אני זוכרת אותו איתי באותו הלילה, אבל אין ספק שההליך שהתקיים בחודשים האחרונים בבית המשפט לא משאיר מקום לספק גם לכל אדם מן השורה. ברור לכל שלגרסה שנסחטה מעמירם בחקירות העינויים אין שום קשר למציאות והרוצחים מדומא מסתובבים חופשי עד עצם היום הזה".

בסוף מכתבה פנתה בן אוליאל לשופטים "צאו מהקונספציה שנכנסתם אליה. נפתחה בפניכם הזדמנות פז לעשות תשובה בימי התשובה של עם ישראל, ולזכות את בעלי עמירם כפי שמחייבים הצדק, הדין והשכל הישר. נצלו את ההזדמנות ומנעו ממשפחתנו סבל נורא וממושך, על לא עוול בכפנו. מנעו מעצמכם להיזכר לדיראון עולם בהיסטוריה המשפטית של עם ישראל כאלה שהכניסו לכלא אדם חף מפשע".