אחרי שבוע: הסתיימה שביתת עובדי המעבדות

ההסתדרות, משרד האוצר ומשרד הבריאות הגיעו למתווה הבנות שבמסגרתו יועלה שכר עובדי המעבדות. שר הבריאות אדלשטיין: "עובדות ועובדי המעבדות מוסרים את עצמם לילות כימים למען בריאות הציבור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/09/20 18:50 יז באלול התשפ

אחרי שבוע: הסתיימה שביתת עובדי המעבדות
עובדי המעבדות, צילום: Yossi Aloni/Flash90

במהלך השבוע האחרון התקיימו ישיבות אינטנסיביות בראשות מנכ"ל משרד הבריאות פרופ חזי לוי והמשנה למנכל פרופ איתמר גרוטו. נציגי משרד הבריאות ישבו למשא ומתן אינטנסיבי עם יו״ר ההסתדרות,נציגי משרד האוצר ונציגי שירותי בריאות כללית בסיומו סוכם על מתווה לשיפור שכר עובדי המעבדות. לאחר משא ומתן קדחתני הוחלט כי העובדים יחזרו לעבודה במעבדות ויפסיקו את השביתה.

"עובדות ועובדי המעבדות מוסרים את עצמם לילות כימים למען בריאות הציבור. כעת אנחנו בזמן מלחמה - מלחמת שלום האזרח. ובזמן מלחמה כל הצדדים צריכים להתגייס לפתרון את המשבר. הציבור לא צריך לשלם מחיר בריאותי על הוויכוחים הללו. אני מודה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, למשנה למנכ"ל פרופ' גרוטו וליו"ר ההסתדרות ארנון בן דוד על התגייסותם המשותפת לפיתרון המשבר", הסביר שר הבריאות אדלשטיין:.

פרופ׳ חזי לוי מנכ"ל משרד הבריאות אמר: ״אני שמח שהמשבר הגיע לפיתרון ומודה לכול המעורבים במאמצים לטפל במשבר מדובר בעובדים נאמנים, המפעילים שירות חיוני מאין כמוהו לשם טיפול בבריאות הציבור ובחולים בקהילה ובבתי החולים וכמובן במשבר הקורונה. מקווה שנצא לדרך, נגייס עובדי מעבדה נוספים ונמשיך לתת שירות מקצועי כנדרש.״

כזכור, כ-2,000 עובדי המעבדות הציבוריות יצאו בראשון שעבר לשביתה, לאחר שלא הגיעו עם משרד האוצר להסכמה בשיפור תנאי העבודה שלהם. במהלך השבוע האחרון רק מי שנמצא חיובי לנגיף יקבל עדכון, אך הטסים לחו"ל לא יקבלו עדכון במידה ויצאו שליליים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן