משבר הקורונה: הקבינט יכריע על רשימת הערים בהם יוטל סגר

אחרי חציית 1,000 מתים קבינט הקורונה יתכנס להכריע סופית אלו ערים שממחר יכנסו לסגר. בין הערים שצפויות להיכנס: בני ברק, אלעד ונתיבות. גם טבריה בית שמש ואשדוד המוגדרות ככתומות עלולות להיכנס לרשימה

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/09/20 07:58 יז באלול התשפ

משבר הקורונה: הקבינט יכריע על רשימת הערים בהם יוטל סגר
צילום: Nati Shohat/Flash90

יממה בלבד לפני הטלת הסגר, קבינט הקורונה יתכנס היום (א') להכריע ברשימת הערים עליהן יוטל הסגר. מספר היישובים שצפויים להיכנס לסגר הם בין שמונה לעשרה, ומדובר בישובים המוגדרים "אדומים מובהקים". בין הערים הצפויות להיכנס לסגר בני ברק, אלעד, נתיבות, טירה, כפר קאסם ואום אל־פחם, סכנין, דליית אל־כרמל, ולקיה. ההחלטה הסופית מגיעה אחרי עליית התחלואה ברחבי הארץ, ומספר הנפטרים מהנגיף חצה כבר את ה-1,000. 

ביישובים בהם יוטל סגר תוגבל התנועה ל-500 מטרים, מערכת החינוך תיסגר, פרט לחינוך מיוחד ויחול איסור על כניסה ויציאה - למעט עובדים חיוניים. בנוסף תהיה סגירת עסקים, למעט מרכולים וחנויות פארם, וצמצום התחבורה הציבורית למינימום האפשרי. על עוד כ-20 ישובים נוספים צפויים להטיל הגבלות הכוללות הגבלת יציאה מהבית במהלך הלילה בין השעות 19:00 עד 05:00. ישנן גם ערים כתומות העלולות להצטרף לערים עליהן יוטלו מגבלות ביניהן טבריה, בית שמש, רהט, אשדוד, ואשקלון.

בעיריית בני ברק יוצאים נגד ההחלטה הצפויה להטיל על העיר סגר ופרסמו הודעה זועמת על ההחלטה: "כפי שהוכח גם בגל הראשון, סגר אינו הפתרון. במקום להטיל עונש קולקטיבי על כל העיר, אנו מצפים מהממשלה להילחם לצידנו ולא בנו. ההחלטה המסתמנת להטיל סגר על העיר מאכזבת ומגבירה את חוסר האמון של הציבור החרדי בשיקולי פרויקטור הקורונה ומקבלי ההחלטות. גם במערכת הבריאות מודים בכך: סגר אינו תורם במאומה להורדת התחלואה והאטת קצב ההתפשטות". 

אמש, משרד הבריאות פרסם את הנתונים העדכניים ביחס להתפשטות נגיף הקורונה בישראל. מהנתונים החדשים עולה כי סך הנדבקים המאומתים בישראל הגיע ל-128,768 כאשר מתוכם החלימו 101,478. מספר החולים בפועל עומד הערב על 26,283. מספר החולים המאושפזים בבתי החולים הגיע ל-887 חולים, 439 מהם במצב קשה ו-128 מונשמים. מאז חצות מתו מהנגיף 12 בני אדם ומספר המתים הערב עומד על 1,007, ובכך חצינו לראשונה את רף אלף המתים. אתמול בוצעו 31,601 בדיקות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא בהצהרה ציבורית לאחר ההחלטה להטיל את הסגר ואמר: "במשך חודש שלם היינו ברמה של תחלואה גבוהה, אפילו גבוהה מאוד, אבל יציבה. בימים האחרונים חלה עלייה דרמטית. אנחנו החלטנו בקבינט הקורונה לעשות מאמץ בלימה מיידי נגד העלייה הזאת בתחלואה. קיבלנו החלטה להפעיל סגרים על הערים האדומות - משם יוצאת הדבקה גם בתוך הערים עצמן וגם ליתר אוכלוסיית ישראל".