הרמטכ"ל כוכבי: "נכון יהיה שכל אזרחי המדינה ישרתו בצה"ל או לפחות בשירות לאומי"

במסגרת טקס קצינים ונגדים מצטיינים דרש הרמטכ"ל כי על כל אזרח בישראל לשרת את המדינה: "לא ייתכן שחיילי צה"ל מסכנים את חייהם בזמן שאחרים מטפחים את חייהם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/09/20 20:34 יד באלול התשפ

הרמטכ"ל כוכבי: "נכון יהיה שכל אזרחי המדינה ישרתו בצה"ל או לפחות בשירות לאומי"
אביב כוכבי, צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, נאם הערב (ה') בטקס קצינים ונגדים מצטיינים ודיבר בגאווה על הצבא ועל חיילו המצטיינים. "מה הופך את צה"ל לארגון כל כך מיוחד, שפעם אחר פעם, זוכה לאמון הציבור, וגורם לאזרחי המדינה ביטחון וגאווה?" פתח כוכבי בנאומו: "התשובה נעוצה בראש ובראשונה בהיותו ארגון מקצועי, המגן באופן אפקטיבי בגבולות ותוקף, מסכל ומשמיד איומים באופן שיטתי וקבוע".

עוד הוסיף: "אבל התשובה נעוצה גם בהיותו צבא עם ממלכתי – צבא העם, הפועל למען העם, שרק שיקולי טובת העם והמדינה לנגד עיניו". כוכבי מנה מספר צעדים ממלכתיים שעל הצבא למלא כמו: קבלת ההחלטות רק משיקולים צבאיים, לנהוג כלפי האזרחים בכבוד, לא לנקוט עמדה פוליטית, סובלנות לאחר, ומנגד, לא לאפשר לזהותו של חייל להפריע בייעודו.

כוכבי דרש גם ממלכתיות מיתר האזרחים ואמר: "בשם הממלכתיות נכון יהיה שכל אזרחי המדינה, כולם, ישרתו בצה"ל או לפחות בשירות לאומי חלופי. לא מתקבל על הדעת שחיילי צה"ל יישאו לבד בנטל בזמן שרבים אחרים חופשיים מחובות. לא ייתכן שחיילי צה"ל מסכנים את חייהם בזמן שאחרים מטפחים את חייהם".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן