אסתר חיות נגד יריב לוין: "הביקורת צריכה להיות הוגנת ולא פופוליסטית"

נשיאת בית המשפט העליון יוצאת נגד הביקורת מצדו של יו"ר הכנסת ואמרה: "זו תמימות מצדי להתעלם מהשפעתן הפוגענית של המתקפות חסרות התקדים נגד בית המשפט העליון, ומן הסכנות הממשיות הנובעות מכך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/09/20 19:29 יד באלול התשפ

אסתר חיות נגד יריב לוין: "הביקורת צריכה להיות הוגנת ולא פופוליסטית"
צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

במסגרת ועידת המשפט השנתית של לשכת עורכי הדין, נאמה נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, ויצאה נגד דברי הביקורת של יו"ר הכנסת יריב לוין. בבוקר הוועידה מתח לוין ביקורת נגד בית המשפט העליון ואמר כי פסקי הדין שלו "קורעים את החברה הישראלית". חיות לא נשארה חייבת והאשימה את הביקורת של לוין כפופוליסטית ולא הוגנת.

"הביקורת כלפי אחרים היא לגיטימית, כמובן" אמרה חיות, אך מהרה להסתייג: " אך כשהיא מושמעת מפי גורם שלטוני בכיר, בהחלט מותר לצפות כי תהיה עניינית, הוגנת ולא פופוליסטית. לצערי, הדברים שנשמעו בוועידה הבוקר מפי יו"ר הכנסת אינם עונים על ציפייה זו, לא מבחינת התוכן ולא מבחינת הסגנון, שבינו ובין ממלכתיות אין דבר וחצי דבר".

עוד הוסיפה:  "נמשיך לחתור לשיפור השירות לציבור בבתי המשפט ולהגנה על זכויות הפרט, תוך שמירה על אופייה העצמאי והמקצועי של הרשות השופטת. אך תהיה זו תמימות מצדי להתעלם מהשפעתן הפוגענית של המתקפות חסרות התקדים נגד בתי המשפט, ובעיקר נגד בית המשפט העליון, ומן הסכנות הממשיות הנובעות מכך למידת האמון שהציבור רוחש לבתי המשפט".