התפוצצה פגישת האוצר עם עובדי המעבדות

שעתיים לאחר שהחלה, התפוצצה פגישת נציגי האוצר, מנכ"ל משרד הבריאות ועובדי המעבדות. יו"ר עובדי המעבדות: "אני מבקשת מהאוצר להפסיק לפגוע בנו ולהשמיץ אותנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/09/20 14:04 יג באלול התשפ

התפוצצה פגישת האוצר עם עובדי המעבדות
הפגנת עובדי המעבדות מול משרד ראש הממשלה, אתמול, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שביתת עובדי המעבדות. פחות משעתים נמשכה פגישה נציגי האוצר עם עובדי המעבדות. בפגישה השתתפו גם מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור חזי לוי, ובכירים נוספים מהמשרד. גם בפגישה זו לא חלה שום התקדמות. נציגי האוצר עודכנו בכוונת עובדי המעבדות להגיש לבית המשפט דרישה לחשיפת ההסכמים שנחתמו ונחתמים עם המעבדות הפרטיות, ולהפסקת האיסור המוטל עליהם כעת לעבוד במעבדות הפרטיות בניגוד לחוק חופש העסוק.

החל מהבוקר: מעבדות הקורונה שובתות

אסתר אדמון, יו"ר עובדי המעבדות, אמרה: "האוצר, כטקטיקה מתאמץ לפלג את עובדי המעבדות למעמדות שונים. להמשיך לשלם שכר עבדים ליותר ממחצית העובדים הוותיקים במערכת, ולתגמל רק את הצעירים מפחד שיתפטרו ויעברו לסקטור הפרטי שבו ביקושי העבודה גבוהים". 

עוד אמרה אדמון: "בימים האחרונים משחרר האוצר לתקשורת נתונים מניפולטיביים על שכר עובדי המעבדות. האוצר שוכח לספר לציבור שמרכיב השכר המפורסם מתייחס לעשרות עד מאות שעות עבודה נוספות כל חודש לכל עובד ועובדת". אדמון הוסיפה: "אני מבקשת מהאוצר להפסיק לפגוע בנו ולהשמיץ אותנו".

לטענת עובדי המעבדות, מנתוני האוצר עצמו עולה כי ארבעים אחוז מהעובדים זקוקים להשלמה לשכר המינימום. "אנחנו הסקטור המקצועי הנחות והמקופח ביותר כבר שנים במערכת הבריאות. אני מתנצלת על כך שהשביתה הזו פוגעת בציבור ומתנצלת בפני עמיתי במערכת הבריאות".