העליון דחה את ערעורה של מלכה לייפר וקבע כי היא כשירה לעמוד לדין

נדחה ערעורה של הישראלית הנאשמת בתקיפה מינית של תלמידותיה באוסטרליה. בערעור טענה בין היתר, כי היא נתונה במצב פסיכוטי לפני כל דיון משפטי בעניינה. הליך הסגרתה לאוסטרליה - יימשך

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/09/20 13:09 יג באלול התשפ

העליון דחה את ערעורה של מלכה לייפר וקבע כי היא כשירה לעמוד לדין
מלכה לייפר , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בית המשפט העליון דחה היום (ד'), פה אחד, את ערעורה של מלכה לייפר, הישראלית הנאשמת בתקיפה מינית של תלמידותיה באוסטרליה. בית המשפט קבע כי אין במצבה הנפשי כדי למנוע את המשך הסגרתה לאוסטרליה. לאחר בחינת חומר הראיות, השופט מצא כי אין להתערב בקביעתו של בית המשפט המחוזי לעניין כשירותה של לייפר לעמוד לדין. 

עוד נקבע, כי אין לקבל את טענתה הבלתי שגרתית של לייפר, לפיה היא נכנסת למצב פסיכוטי לפני כל דיון משפטי בעניינה ובזמן בדיקותיה על ידי פסיכיאטרים, כך שמצבה משתפר ומתדרדר לסירוגין בהתאם להליכים המשפטיים. כמו כן, נקבע כי המערערת אינה סובלת ממחלת נפש במובן המשפטי של המילה ולכן כשירה לעמוד לדין לצורך הליך ההסגרה.

מארגון מגן, אשר מלווה את הנפגעות נמסר בתגובה לדחיית הערעור: "החלטת בית משפט העליון מהיום מהווה עוד חותמת למה שטענו מהרגע הראשון, מלכה לייפר היא עבריינית מין שמולה יש אינסוף סעיפי אישום חמורים. זהו צעד נוסף חשוב שמקדם את מלכה לייפר למקום שבו הייתה אמורה להיות מזמן - אוסטרליה, שם תיתן את הדין על מעשיה החמורים. ברגעים אלו אנו מחזקים את הנפגעות אשר עוברות מסע ארוך בדרך אל הצדק, אנחנו נמשיך לתמוך ולעשות כל שנדרש על מנת לסיים את הסאגה הזו בדרך הראויה".

שרת המשפטים לשעבר, ח"כ איילת שקד, הגיבה על דחיית ערעורה של מלכה לייפר: "סוף סוף. אחרי שנים של מאבק משפטי יסתיים הליך ההסגרה. מלכה לייפר צריכה לעמוד למשפט באוסטרליה".