מיקי זוהר תוקף: "גילויי האנטישמיות באוקראינה הולכים וגוברים מאז מכתבו של גמזו"

יו"ר הקואליציה תקף הבוקר פעם נוספת את פרויקטור הקורונה וכתב כי מאז המכתב ששלח הפרויקטור לנשיא אוקראינה, בו קרא לו לא לאפשר את כניסת החסידים לאומן - התגברו גילויי האנטישמיות במדינה. האם היום בו יעזוב גמזו את תפקידו מתקרב?

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 02/09/20 12:35 יג באלול התשפ

מיקי זוהר תוקף: "גילויי האנטישמיות באוקראינה הולכים וגוברים מאז מכתבו של גמזו"
צילום: פלאש 90

"גילויי האנטישמיות באוקראינה הולכים וגוברים מאז מכתבו של פרופסור גמזו לנשיא אוקראינה בו בעצם נכתב שהישראלים מוכי הקורונה מסכנים את האוקראינים". במילים אלה תקף הבוקר (ד') יו"ר הקואליציה, מיקי זוהר, את הממונה על הקורונה, פרופסור רוני גמזו. "מיותר לציין שעיכוב יצירת המתווה לאומן ממשיך לסכן יהודים רבים".

זו אינה הפעם הראשונה שזוהר מתבטא בחריפות נגד גמזו. לפני כשבוע בראיון ל'כאן חדשות' אמר זוהר כי גמזו לא טיפל בהפגנות נגד ראש הממשלה, על אף שמדובר בהתקהלויות המוניות, מכיוון ש"הוא חשש מהתקשורת", בניגוד להתנגדותו הנחרצת לטיסות לאומן. יו"ר הקואליציה אמר כי גמזו "צריך להבין שהטיסות לאומן יקרו" והוסיף כי "כדאי שיתחיל להיערך לזה במקום לשלוח מכתבים לאוקראינה בניגוד לעמדת ראש הממשלה".

יום לאחר מכן גמזו, התראיין ל'גלי צה"ל' ולא הביע שום חרטה בעניין החלטותיו בנושא הטיסות לאומן. גמזו השיב לזוהר, ואמר: ראש הממשלה מתעסק בסוגיה לעומק ונכנס לכל הפרטים. הוא נותן את כל העזרה שלו, אבל כן - אני לא מרגיש את זה מכולם. ההתעסקות האובססיבית הזו שחייבים להטיס אותם. יו"ר הקואליציה עושה מאמצים להטיס אותם, אני רוצה שיו"ר הקואליציה יעשה מאמצים להורדת התחלואה".

בראיון השיב על בחירתו לעקוף את נתניהו ולשלוח באופן ישיר מכתב לנשיא אוקראינה: "אני מבין שהוא היה חריג, אבל מה לעשות? אני צריך לעשות מעשים חריגים כד להוריד את התחלואה. ואני לא רוצה לדבר על שר כזה או שר אחר, אני מדבר על הרוח, והרוח היא שעולם כמנהגו נוהג. כל אחד מבין שיש בעיה במדינת ישראל, אבל יש פרויקטור, יש משרד בריאות, יש מנכ"ל משרד הבריאות - זו בעיה שלהם. לא, זו בעיה של כולנו, לכולם יש מה לעשות. יש המון עבודה בכל המגזרים".

גמזו הודה כי התקיפות נגדו גרמו לו לחשוב לפרוש מהתפקיד: "לפעמים עוברת בי המחשבה לעזוב את זה ולעביר את זה למישהו אחר, אני מזכיר לכולם שאני בלי כתב מינוי, אבל מי ייקח את זה?"

(תדרוך שבועי עם פרופ' רוני גמזו, מנהל "מגן ישראל")