הנשיא אצל משפחת אוחיון: "כאב של העם כולו על אדם שעשה רבות למען החברה"

ריבלין הגיע לניחום האבלים בביתו של הרב שי אוחיון ז"ל שנרצח בצומת סגולה בשבוע שעבר. בני המשפחה סיפרו על דמותו של הרב שי שהושיט יד לכל דורש ועסק בפעילות חסד: "הלוואי ואנחנו נהיה המשפחה השכולה האחרונה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/09/20 16:30 יב באלול התשפ

הנשיא אצל משפחת אוחיון: "כאב של העם כולו על אדם שעשה רבות למען החברה"
הנשיא ריבלין בבית משפחת אוחיון, צילום: מארק ניימן / לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין קיים היום (ג') ביקור תנחומים בבית משפחתו של הרב שי אוחיון ז"ל בפתח תקווה. אוחיון נרצח בפיגוע דקירה בצומת סגולה ביום רביעי שעבר בידי חליל עבד אלחאלק, בן 46 מכפר סמוך לשכם.

הנשיא פגש את רעייתו של שי ז"ל סיון ואת ילדיו, אמו שולמית ואחיו ואחיותיו. בני המשפחה סיפרו לנשיא על הנרצח ועל היד המושטת שלו לכל סביבתו תמיד. אמו שולמית סיפרה איך ברכו אותה שכניה יום אחד על הסמכתו של שי ז"ל לרב וכששאלה אותו למה לא סיפר לה, ענה לה בצניעות שזה "רק דף נייר". 

הנשיא שמע את סיפורי המשפחה על אהבת האדם של הרב אוחיון ז״ל ועד כמה אהב ללמד תורה וללמוד, ואמר: "באתי להשתתף בצערכם הכבד ולהביע את כאבנו, כאבו של העם כולו על אדם שעשה רבות למען החברה", אמר הנשיא.

הנשיא ריבלין בניחום אבלים אצל משפחת אוחיון

הנשיא ריבלין בניחום אבלים אצל משפחת אוחיוןצילום: מארק ניימן / לע"מ

אמו של שי, שולמית סיפרה: "הילד שלי דאג לכל אדם ואדם, בצניעות ובכוונה גדולה, תמיד דאג לבקר אותי ושלא יחסר לי דבר. הלוואי ואנחנו נהיה המשפחה השכולה האחרונה". הנשיא שאל לשלום ילדיו של הרב אוחיון ז"ל ואלו סיפרו לו שהם פתחו את שנת הלימודים הבוקר והלכו לתלמודי התורה ולגנים. 

אתמול הודיע השב"כ כי לאחר חקירה נמצא שהפיגוע בו נרצח הרב שי אוחיון נעשה ממניע לאומני: "המפגע חליל עבד אלחאלק מחמד דויכאת, בן 46, תושב הכפר רוג'יב הסמוך לשכם החזיק בהיתר עבודה בישראל לפיו רשאי לעבוד בישראל ולחזור מדי יום לאזור מגוריו בשטחי איו"ש. המפגע הפר את תנאי ההיתר, בכך ששהה בישראל ברציפות מספר ימים עד למועד הפיגוע".

כוחות צה"ל הגיעו לבית המחבל בכפר רוג'יב שליד שכם ותחקרו את בני משפחתו, בנוסף ערכו מיפוי לצורך בחינת האפשרות להריסת הבית.