נתניהו על ההסכם עם האמירויות: "גאה שנאבקתי על השינוי הזה"

מספר שעות אחרי הטיסה ההיסטורית של המשלחת הישראלית לאמירויות, התייחס ראש הממשלה להסכם המתגבש וטען כי כבר בספרו "מקום תחת השמש" משנת 1995 הוא חזה כי שלום שכזה אפשרי ועתיד לקרות

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/08/20 13:31 יא באלול התשפ

נתניהו על ההסכם עם האמירויות: "גאה שנאבקתי על השינוי הזה"
נתניהו בשיחת הטלפון עם טראמפ ועם בן-זיאד. חזה את ההסכם?, צילום: קובי גדעון / לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ב') להסכם בין ישראל ואיחוד האמירויות, ומספר שעות אחרי שלראשונה אי פעם מטוס ישראלי רשמי יצא מנמל התעופה בן גוריון כשהיעד שלו הוא אבו דאבי, והוא עובר מעל שמי סעודיה. נתניהו שיתף קטעים מספרו "מקום תחת השמש" שכתב לפני 25 שנה כהוכחה לתפיסה ש"שלום תמורת שלום" זה דבר אפשרי שנמצא בהישג יד. 

"זהו יום היסטורי למדינת ישראל שעמלתי להשיגו במשך עשרות שנים" אמר ראש הממשלה בדף הפייסבוק שלו, ואמר כי כבר בספרו משנת 1995 הוא האמין בדבר הזה. "כבר אז האמנתי שהדרך להשיג שלום אמת עם העולם הערבי היא באמצעות טיפוח של עוצמה ולא מתוך חולשה. 'שלום תמורת שלום'". 

נתניהו אמר כי ההסכם עם האמירויות הוא רק שלב אחד בדרך, "זה דרש, ועדיין דורש, שינוי מהפכני בגישה הרווחת כיצד ישראל תשיג שלום. אני גאה שנאבקתי על השינוי הזה והובלתי אותו עד ליום היסטורי זה". 

בציטוטים מתוך הספר שהוציא נתניהו לפני 25 שנה, הוא מתאר בעקבות כישלון הסכמי אוסלו, כי ישנה אופציה של שלום אחר, כשמדינות ערביות שיכירו בעוצמה הביטחוני, הכלכלי והטכנולוגי של ישראל ומתוך כך ירצו לעשות עימה שלום. 

https://www.facebook.com/268108602075/posts/10157664880187076/?extid=joMbp7w15Zg1Oufx&d=n

הציטוט המלא:

"קיימת אפשרות של שלום שאינו כרוך בויתורים מסוכנים מצידה של ישראל. שלום הנשען על הרתעה ישראלית מתמדת, המבוססת על חיזוק גובר והולך של עוצמתה. 

"אם בדור הבא יגיעו הערבים לכלל הכרה שישראל שוכנת לבטח במזרח התיכון ושהיא עתידה להישאר בו לעד, ייתכן שיתחולל מהפך פסיכולוגי בעמדתם לגבי זכות קיומה של ישראל. אני מאמין שלא לנצח יטיחו הערבים את ראשם בקיר. 

"מדינת ישראל שבה יחיו 8 או 10 מיליון יהודים בעוד כמה עשרות שנים, תוכל ליהנות משגשוג, תנופה ועצמאות. דווקא משום שהמדינה היהודית תתחזק כל כך, ייאלץ בסופו של דבר רובו של העולם הערבי לעשות עמה שלום-אמת. 

"תפיסה זו מנוגדת בתכלית לתפיסה אחרת הרווחת היום, הגורסת שישראל תשיג שלום רק אם "תפייס" את הערבים בוויתורים מרחיקי-לכת שיחלישוה ויצמצמוה. אדרבא, שלום בר-קיימא יושג רק אם ישכנע העם היהודי את הערבים, שעימם ובצידם הוא חייב להתקיים, שכן הוא וכאן יישאר".