עובדי המעבדות חוזרים למשא ומתן

לבקשת פרופ' חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות, עובדי המעבדות לא יחריפו את השביתה כפי שתכננו, וישובו לשולחן המשא ומתן: "פרופ' לוי התחייב שמשרד הבריאות יתווך ויסייע באופן פעיל יותר ומשמעותי במשא ומתן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/08/20 10:31 יא באלול התשפ

עובדי המעבדות חוזרים למשא ומתן
עובדי המעבדות, צילום: Yossi Aloni/Flash90

שביתת עובדי המעבדות נמשכת זה היום השני, אך בניגוד למתוכנן היא לא תוחרף. אסתר אדמון, יו"ר הסתדרות עובדי המעבדות, אמרה הבוקר (ב') כי "נעתרנו לבקשתו האישית של מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, שטילפן משדה התעופה, לפני יציאתו במשלחת לאבו דבי, שלא להחריף היום השביתה".

עובדי המעבדות הכריזו על שביתה

אדמון הוסיפה כי המנכ"ל הבטיח את תמיכת משרד הבריאות במשא ומתן: "בהתאם לבקשת פרופ' לוי, נשוב עוד הבוקר לשולחן המו"מ. פרופ' לוי התחייב בשיחה עימי לכך, שמשרד הבריאות יתווך ויסייע באופן פעיל יותר ומשמעותי במו"מ עם הממונה על השכר באוצר, כדי להביא לשינוי בגישת האוצר כלפינו עובדי המעבדות, ועל מנת שהישיבה איתנו תהיה באווירה יותר סבירה וחיובית".

לאור ההיענות לבקשת מנכ"ל משרד הבריאות, לא תוחרף היום שביתת עובדי המעבדות ותשובות פענוח בדיקות קורונה חיוביות תמשכנה. כזכור, העובדים טוענים כי תנאי השכר במקצוע ירודים, ולא קיים אופק תעסוקתי בו. לטענת העובדים המקצוע הוזנח על ידי המדינה, וכעת, בצל מגפת הקורונה, הם נאלצים לעבוד שעות רבות נוספות ללא תמורה מספקת.


(באדיבות ynet)

"אחרי שנים של דיונים, ובטח בתקופה הנוכחית של מגיפת הקורנה, מן הראוי שמשרד האוצר יתחייב לשינוי אמיתי ביחס לעובדי המעבדות הציבוריות", אמרה אסתר אדמון, יו"ר הסתדרות המיקרוביולוגים הביוכימאים ועובדי המעבדות. "לא די בהצהרות בלתי מחייבות מצד אחד, ובחוסר אחריות, חוסר מחשבה, בזבזנות ותקיעת סכין בגב, מצד שני, בהפרטה בפועל של המעבדות בימים אלו באמצעות חתימת הסכמים אפלים, המוסתרים מעיני הציבור". 

לדבריה, "למרות שבחודשים האחרונים, מתרחשים מתחת לאף שלנו ושל הציבור כולו, תהליכים מסוכנים, לא הגונים ולא כשרים, מוזמן עוד הלילה משרד האוצר לשוב מיידית לשולחן הדיונים,
ולהציג התחייבות ממשית לשינוי, כמו גם לחשוף את ההסכמים שנחתמו עם מיי הריטג' החברות והיזמים הפרטיים.
אנחנו מוכנים להתדיין ברציפות, ברצינות ובהגינות, עד שיעלה עשן לבן".

ממשרד האוצר נמסר לאחר פיצוץ המו"מ: "בשבועות האחרונים מתנהל משא ומתן על דרישות עובדי המעבדות. במשא ומתן האינטנסיבי שהתרחש עד עתה הושגו הסכמות בחלק מהנושאים שעל הפרק. בנושאים האחרים, הוצעו הצעות מרחיקות לכת, שנענו בשלילה".

עוד אמרו במשרד האוצר כי "צר לנו שעל אף ההסכם הקיבוצי שנחתם עם עובדי המעבדות והתוספות המשמעותיות שניתנו על בדיקות הקורונה לשביעות רצונם של העובדים, בוחר ארגון המעבדות לנצל את המצב ולשבות בתקופה כה רגישה זו, הן מבחינה כלכלית, הן מבחינה בריאותית. אנחנו נכונים בכל עת לשוב לשולחן המשא ומתן, ומפצירים בארגון עובדי המעבדות להצטרף למאבק בעת הזו ולהסיר את איומי השביתה".