הסתדרות המורים הודיעה: נפתח מחר את שנת הלימודים, אם לא נגיע להבנות עד חמישי - נשבות

שנת הלימודים תיפתח מחר: הסתדרות המורים השיבה הבוקר כי תדחה את איום השביתה ותנסה להגיע להבנות עם משרד החינוך עד יום חמישי, ה-3 בספטמבר. המחלוקת היא סביב סוגיית עובדי ההוראה שנמצאים בסיכון

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/08/20 09:28 יא באלול התשפ

הסתדרות המורים הודיעה: נפתח מחר את שנת הלימודים, אם לא נגיע להבנות עד חמישי - נשבות
שנת הלימודים תיפתח במועדה. , צילום: shutterstock

הסתדרות המורים הודיעה הבוקר (ב') לבית הדין האזורי לעבודה שהיא תקפיא את איום השביתה שתוכננה וכך שנת הלימודים במוסדות החינוך תיפתח במועדה. בהסתדרות הוסיפו כי המשא ומתן בסוגיית המורים בסיכון ימשיך להתנהל עד ל-3 בספטמבר, ובמקרה ולא יושגו הבנות, מערכת החינוך תושבת.  

משרד החינוך הודיע שהוא מקבל את הצעת הפשרה של בית הדין, לפיה מורים וגננות בסיכון ישהו בחופשה עד סוף תקופת החגים - ויקבלו מענקים ותנאים סוציאליים. בהמשך, כך על פי הצעת הפשרה, יתקבלו החלטות נוספות בהתאם.

לפי פרטי ההצעה, עד אחרי החגים ישהו עובדי ההוראה שנתונים בסיכון בחופשה ללא תשלום. במהלך התקופה הזו יפנו העובדים לרופאים תעסוקתיים. עובד הוראה שיקבל אישור על כך שאין ביכולתו לעבוד במוסד חינוכי יקבל הפרשות לפנסיה בגובה של 67.5% מהשכר. מי שלא בסיכון משמעותי לא יקבל פיצוי.

המתווה שהציע משרד החינוך לעובדי ההוראה כולל כמה סעיפים. לפי התכנית, מנהלי ומנהלות בתי הספר יוכלו לאשר לעובדי ההוראה שלהם שנמצאים בקבוצת סיכון לעבוד מהבית. מורים בקבוצות סיכון שלא תאושר להם עבודה מרחוק יוכלו להיות בחל"ת במשך השנה. 

על פי הצעת הפשרה מטעם המדינה, יוקצו 800 מכסות פרישה, ובמשך חודשיים החל מ-1 בספטמבר יהיו רשאים עובדי ההוראה בקבוצות סיכון להודיע על כך למעסיקיהם, ובמקרה זה הם יוצאו לחל"ת.