הגבול עם סיני ייפתח? משרד הבריאות תומך

משרד הבריאות פרסם המלצה לפתוח את מעבר הגבול לסיני, בכפוף לבידוד ל-14 יום לשבים מחצי האי: "מצרים אינה מדינה ירוקה", מדגישים במשרד הבריאות, ומזהירים כי על אף ההמלצה, לא ניתן לדעת האם הנתונים שמפרסמות הרשויות מדויקים

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/08/20 20:45 י באלול התשפ

הגבול עם סיני ייפתח? משרד הבריאות תומך
סיני, צילום: shutterstock

האם מעבר הגבול לסיני ייפתח? במכתב ששלחה הערב (א') ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, לשר הפנים אריה דרעי, היא כותבת כי על אף שלא ניתן לסמוך על הנתונים שמפרסמות הרשויות במצרים, משרד הבריאות ממליץ לפתוח את מעבר הגבול בטאבה.

ד"ר אלרעי-פרייס מדגישה כי השבים מסיני יחויבו ב-14 ימי בידוד, כפי שמחויב כל מי ששב מחו"ל, מלבד שלוש המדינות שאושרו - יוון, בולגריה וקרואטיה - וכי כאמור, לא ניתן לסמוך בוודאות על דיוק הנתונים שמפרסמות רשויות מצרים על תחלואת הקורונה.

המכתב של ד"ר אלרעי-פרייס

המכתב של ד"ר אלרעי-פרייסצילום: ללא

מלשכת שר הפנים דרעי נמסר כי מחר יקים השר ישיבה עם בכירי רשות האוכלוסין וההגירה, כדי להכריע בעניין פתיחת מעבר הגבול בטאבה למעבר ישראלים. 
כזכור, נסגר מעבר הגבול בטאבה ליציאת ישראלים בחודש מרץ 2020, בשל התפרצות נגיף הקורונה ובעקבות המלצת משרד הבריאות. 
בפני השר דרעי יוצגו חוות הדעת של כלל גורמי המקצוע בטרם יקבל הכרעה בנושא.

מעבר הגבול בטאבה מוביל לחופי סיני, המושכים אליהם עשרות אלפי ישראלים מדי שנה, במיוחד בתקופת הקיץ ובחגים, בעיקר בסוכות. השנה, נסגר מעבר הגבול עם התפרצות נגיף הקורונה, ומאז לא נפתח מחדש. בתקופה האחרונה עלה הנושא ברשתות החברתיות, בדרישה לאפשר לישראלים לנפוש בחופים הפופולריים.