לראשונה: אל על תטוס מעל ערב הסעודית

חברת התעופה הישראלית קיבלה את האישור, והטיסה הישירה מישראל לאיחוד האמירויות, בה יטוסו בכירים ישראלים ואמריקאים, תעבור בשמי ערב הסעודית. עם זאת באל על מסייגים: "עד הרגע האחרון עלולות להיות הפתעות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/08/20 17:37 י באלול התשפ

לראשונה: אל על תטוס מעל ערב הסעודית
אל על, צילום: תומר נויברג/פלאש 90

חברת אל על תטוס לראשונה בשמי ערב הסעודית. על פי דיווח אחר הצהריים (א') ב'כאן חדשות', הטיסה שתצא מחר מישראל לאיחוד האמירויות, ובה יטוסו בכירים ישראלים ואמריקאים לניהול השיחות המדיניות בדובאי, לקראת החתימה על הסכם השלום בין האמירויות וישראל, תעשה היסטוריה כפולה - הטיסה הישירה מישראל לאיחוד האמירויות, וכן הטיסה הראשונה של חברה ישראלית בשמי ערב הסעודית, לה אין יחסים דיפלומטיים עם ישראל.

נתניהו: "מעוניין במשא ומתן לשלום על בסיס תכנית טראמפ"

על פי הדיווח, חברת התעופה הישראלית קיבלה היום את האישור מהרשויות הרלוונטיות בערב הסעודית, והנתיב המסתמן יעבור מעל ירדן ומשם לערב הסעודית. אורך הטיסה צפוי להיות כשלוש שעות. 

על אף קבלת האישור, באל על עדיין לא ממהרים לחגוג. גורם המעורב בפרטים אמר לכאן' כי "עד שזה לא קורה סופית - לא נדע. עלולות להיות הפתעות". בחברה חוששים שבשל הרגישות המדינית והפוליטית, האישור עשוי להתבטל ברגע האחרון. אם כך יקרה, נתיב הטיסה יקיף את כל חצי האי ערב, והיא תתארך לכשבע וחצי שעות.

מוקדם יותר היום התקיימה מסיבת עיתונאים של ראש הממשלה נתניהו, יועצו המיוחד של הנשיא טראמפ ג'ארד קושנר, היועץ לביטחון לאומי של הנשיא טראמפ ובכירים אמריקאים נוספים. הבכירים האמריקאים יצטרפו מחר לטיסת אל על, יחד עם המשלחת הישראלית, בראשה יעמוד ראש המל"ל, מאיר בן שבת.