פרשת האונס באילת: 5 קטינים יואשמו במעורבות באונס

המשטרה תגיש הצהרות תובע נגד חמישה נערים מהדרום בגין מעורבות באונס הקבוצתי באילת. ככל הנראה, יתר העצורים יואשמו באי מניעת פשע. בנוסף יובאו שני חשודים בגירים להארכת מעצרם

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/08/20 11:56 י באלול התשפ

פרשת האונס באילת: 5 קטינים יואשמו במעורבות באונס
הפגנת תמיכה בנערה הנאנסת, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

המשטרה הודיעה הבוקר (א') כי תגיש הצהרת תובע, החתומה על ידי פרקליטות מחוז דרום, לבית משפט השלום באשקלון נגד חמישה מהעצורים בגין פרשת האונס באילת. המשטרה תבקש להאריך את מעצרם של החמישה אשר כולם קטינים, בנוסף אליהם המשטרה תבקש גם להאריך את מעצרם של שני בגירים נוספים בחמישה ימים נוספים כדי לאפשר לפרקליטות להגיש את כתב האישום. 

בשלב זה, מסתמן כי נגד ארבעה מתוך 17 החשודים יוגשו כתבי אישום בעבירת אונס. בהם גם שני הבגירים בני ה-27 מחדרה ושני אחים נערים בני 17. יתר החשודים יואשמו ככל הנראה באי מניעת פשע,  טרם התקבלה החלטה בנוגע למנהלת המלון פנינה ממן

מהמשטרה נמסר כי "מסיכום הערכת המצב שנערכה כעת עולה שצוות החקירה המיוחד, אשר מלווה בפרקליטה, פענח את אונס הקטינה. החוקרים הצליחו להתחקות אחר ציר הזמנים במלון ולהגיע לכל החשודים המעורבים באירוע אונס הקטינה במלון הים האדום ובימים אלה פועלים לסיום החקירה".

יו"ר נעמת, חגית פאר, הגיבה על ההתפתחויות בחקירת האונס: "גם גיבורי המקלדת ששופכים את דמה של הנערה, קורבן האונס, צריכים אחת ולתמיד לשלם מחיר כבד. אני מברכת על הרצינות שבה לקחו במשטרה את האירוע, אך האכיפה לא מסתיימת כאן. נדרש מסר חד-משמעי וברור לעבר אותם גיבורי מקלדת. מצופה שנשמע על מעצרים וכתבי אישום גם נגד המסיתים ומוציאי דיבתה של הנערה ברשתות החברתיות".

כזכור לפני שבועיים, הגיעה לתחנת משטרת אשקלון נערה בת 16 והגישה תלונה בנוגע לאונס שעברה באילת כשהייתה עם חברות. מיד עם קבלת התלונה הוקם צוות חקירה מיוחד שעסק באיתור ראיות, איסוף חומרים דיגיטליים ומציאת חומרים נוספים שהיו ברשות הציבור והחומרים שמצאו בזירה עצמה. עד שלב זה עצרה המשטרה 17 חשודים, כאשר כאמור חלקם יואשמו באונס עצמו והיתר באי מניעת פשע.