יומיים ל-1 בספטמבר: בית הדין ידון בצו המניעה נגד שביתת המורים

המדינה פנתה אל בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, על מנת שיוציא צו שימנע מהסתדרות המורים לצאת לשביתה. בתוך כך קבינט הקורונה יתכנס הערב לדון בפתיחת שנת הלימודים בערים אדומות

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/08/20 09:50 י באלול התשפ

יומיים ל-1 בספטמבר: בית הדין ידון בצו המניעה נגד שביתת המורים
בקרוב שביתה? אילוסטרציה, צילום: shutterstock

שביתה לקראת פתיחת שנת הלימודים? בעוד יומיים תחל שנת הלימודים, ובהסתדרות המורים איימו בשביתה לאחר שלא ניתנו פתרונות לבעיות המורים. בעקבות כך בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, ידון היום (א') באישור לצו מניעה לשביתה, כפי שדרשה המדינה.

אחת הבעיות שלא זכתה למענה, היא מה יעשו במקרה של גננות שיאלצו להיכנס לבידוד. במידה ואירוע שכזה קורה, לא ניתן יהיה לקיים את פעילות הגנים בלמידה מרחוק, הגנים יאלצו להסגר והגננות תצאנה לחופשה כפויה עליה לא יקבלו שכר. ארגון גננות מחנכות מבית ההסתדרות התייחסו לצו המדינה אותה דרשה להוציא ואמרו כי "הגיע הזמן שמי שאינם מייצגים את עובדי ההוראה בכלל ואת הגננות בפרט יעברו מן העולם. ציבור הגננות והגננים ראוי למי שיאבק בעבורו באמת. ארגון גננות מחנכות מבית ההסתדרות הלאומית קם בדיוק לשם כך. צפו להפתעות רבות".

הערב יתכנס קבינט הקורונה לדון באישור פתיחת שנת הלימודים בערים אדומות. ממונה על הקורונה, רוני גמזו מבקש להטיל מגבלות על הערים האדומות ודורש כי בערים אלו לא תחל שנת הלימודים תשפ"א. שר החינוך יואב גלנט צפוי להתנגד לדרישת גמזו ומבקש לפתוח את שנת הלימודים באופן אחיד בכל הארץ, למרות השוני באופן התחלואה.

בתוך כך, תכנית הרמזור של פרופסור גמזו צפויה לעלות גם כן בישיבת הקורונה הערב. התכנית כוללת סגר חלקי בתקופת החגים וסגר נרחב בערים האדומות, הכוללת איסור יציאה מהבתים עד ל-500 מטרים. ההערכה של גורמים במערכת הבריאות היא שאם יידחה המתווה שלו – הוא יגיש את התפטרותו.