איחוד האמירויות ביטלה את החרם הכלכלי על ישראל

השייח' ח'ליפה בן זאיד אאל-נהיאן, הוציא צו שסיים באופן רשמי את החרם על ישראל. נתניהו ברך על ההחלטה: "זהו צעד חשוב לקידום השגשוג והשלום באזור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/08/20 20:19 ט באלול התשפ

איחוד האמירויות ביטלה את החרם הכלכלי על ישראל
יורש העצר של איחוד האמירויות השייח' מוחמד בן-זיאד, צילום: shutterstock

לאחר ההחלטה על נירמול היחסים עם ישראל,מנהיג האמירויות, השייח' ח'ליפה בן זאיד אאל-נהיאן, הוציא היום (שבת) צו שסיים באופן רשמי את החרם על ישראל, שנקבע ב-1972. ביטול החרם יאפשר לחברות באמירויות לחתום על הסכמים עם גורמים ישראלים, וכן לבצע סחר במוצרים ישראליים מכל הסוגים.

במקביל, חברת התעופה אל על ביקשה אתמול מרשות התעופה של סעודה לחלוף בשטחה האווירי במהלך הטיסה ההיסטורית לאבו דאבי המתוכננת ליום שני. על הטיסה יהיו חברי משלחת של בכירים ישראלים ובכירים אמריקנים, בהם ראש המל"ל מאיר בן שבת ויועצו של הנשיא דונלד טראמפ, ג'ארד קושנר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ברך את נשיא האמירויות על ההחלטה: "אני מברך על החלטת נשיא איחוד האמירויות שייח' ח'ליפה בן זאיד, לבטל את החוק להחרמת מוצרים מישראל ומגעים כלכליים עם ישראלים. זהו צעד חשוב לקידום השגשוג והשלום באזור". 

שר החוץ גבי אשכנזי הגיב גם הוא להחלטת האיחוד האמירויות לביטול החרם על ישראל: "צעד חשוב אל עבר שלום ממשי, שיניב הישגים כלכליים ומסחריים לשני העמים ויחזק את היציבות במזרח התיכון". עוד הוסיף אשכנזי: "קורא למדינות נוספות לצעוד בדרך האמיצה אותה מובילה איחוד האמירויות".