נתניהו על מצפה כרמים: "החלטה שגויה של בג"ץ, משוכנעים שנצליח להשאיר את היישוב"

ראש הממשלה הגיב באיחור לפסיקת בג"ץ שהורתה לפנות את היישוב בתוך שלוש שנים: "נמצה את כל התהליכים כדי להשאיר את התושבים במקומם ואנו משוכנעים שנצליח בכך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/08/20 08:28 ח באלול התשפ

נתניהו על מצפה כרמים: "החלטה שגויה של בג"ץ, משוכנעים שנצליח להשאיר את היישוב"
הכניסה ליישוב מצפה כרמים, צילום: מצפה כרמים

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב באישון לילה (ה') לפסיקת בג"ץ על פינוי היישוב מצפה כרמים, בטענה כי הוא יושב על קרקע פלשתינית פרטית. נתניהו אמר כי "אני מצר על ההחלטה השגויה של בג"ץ בעניין פינוי מצפה כרמים".

"פסיקה ארורה של בג"ץ" | בימין תוקפים את פסק הדין

נתניהו הוסיף כי בכוונתו לסייע לתושבים להישאר במקומם: "הוריתי למנכ"ל משרדי רונן פרץ להיפגש עם נציגות היישוב. נמצה את כל התהליכים כדי להשאיר את התושבים במקומם ואנו משוכנעים שנצליח בכך". נאמר בהודעת ראש הממשלה.

תושבי היישוב מצפה כרמים קיימו אתמול בלילה ישיבת חירום, יחד עם ראש המועצה ועם יו"ר 'אמנה'. "המשפחות והילדים המומים מהחלטת בג"צ, אך אנו לא מתכוונים להתייאש ואנו נדאג לשנות את ההחלטה דרך החקיקה בכנסת". נמסר בהודעה מטעם התושבים.

פעלתם בנושא מאז פסיקת בית המשפט המחוזי בירושלים לפני שנתיים? או שחשבתם שהכל כבר בסדר?

"מאז היה דיון אחד לפני שנה וחצי על ערעור שהגישו כנגד פסיקת בית המשפט המחוזי. מאז עינוי דין מטורף. המתנו שנה וחצי נוספות ששופטי בג"צ יועילו בטובם לפסוק בענייננו", אמר לחדשות כיפה, דובר הישוב, דורון לשם. "עשינו מספר הפגנות מול בית המשפט שיקבל כבר החלטה. היום זה הגיע".

מה אתם מצפים שיקרה עכשיו?

"מאוד פשוט. המדינה תיקח אחריות על מעשיה. אנו לא מתכוונים להתפנות פעם שניה. אנו מצפים שהמדינה תמצא פתרון עמוק, אם בחקיקה נקודתית על מצפה כרמים ואם בקידום חוק ההסדרה מחדש עם פיסקת התגברות".