הזוי: רץ לטפל ברב אוחיון ז"ל, וקיבל איום פיטורין

מיכאל ברלנד, נהג אוטובוס וחובש בהכשרתו, יצא מביתו בעת חופשת מחלה לטובת סיוע רפואי לרב שנדקר בפיגוע. מנהלו ששמע שברלנד יצא מביתו פירש זאת כניצול ימי מחלה לרעה ואיים כי יפטרו

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/08/20 12:27 ז באלול התשפ

הזוי: רץ לטפל ברב אוחיון ז"ל, וקיבל איום פיטורין
זירת הפיגוע, צילום: פלאש 90

יממה בלבד, מאז הרצח של הרב שי אוחיון ז"ל בפיגוע בפתח תקווה, מתגלה סיפור חדש שמוסיף טעם מר לזירת האירוע. מיכאל ברלנד, נהג אוטובוס בחברת מטרופולין, וחובש בהכשרתו, מתגורר בסמוך לצומת סגולה, בה אירע הפיגוע. בזמן הפיגוע שהה ברלנד בביתו בשל חופשת מחלה שביקש, אלא שבעת ששמע את הצעקות יצא מביתו לסייע בלכידת המחבל והענקת טיפול רפואי בפצוע.

אלא שמעשי הגבורה של ברלנד לא קיבלו הערכה אצל מנהלו, ואפילו להיפך זה כמעט הסתיים בפיטוריו של ברלנד מעבודתו. רעייתו של הנהג, מיטל ברלנד, סיפרה על בפוסט שפרסמה בחשבונה בפייסבוק, על השתלשלות המקרה: "זהו בעלי, מיכאל ברלנד, נשוי ואב לשניים מתנדב בזמנו הפנוי כפרמדיק משטרתי במשטרת גלילות, במקצועו נהג אוטובוס בחברת מטרופולין".

"השבוע בעלי נישאר בבית בשל כך שאינו חש בטוב , שמענו צעקות מהחלון וראינו את הפיגוע בזמן אמת בעלי בקור רוח מיד התקשר למשטרה ועזר להם לתפוס את המחבל בעודו מספר להם במדוייק לאן המחבל הולך מיד לאחר מכן רץ מיד לטפל בפצוע" מספרת מיטל. לדבריה, "דקות אחדות לאחר המקרה תמונתו פורסמה בכל המדיה החברתית ובחדשות, לאחר שנתן עדות למשטרה עלה חזרה הביתה וקיבל שיחת טלפון ממנהל העבודה שלו במטרופולין אשר שאל אותו איך יתכן שאתה מציל חיים אם אתה חולה בבית? דיבר בציניות ואיים על מקום עבודתו".

מיטל הנסערת הוסיפה לכתוב: "אני מתביישת במקום העבודה שלו על היחס המשפיל שהוא חווה כאשר בעלי יושב בבית מיום שישי כי לא הרגיש טוב ועדיין רץ להציל חיים ברגע שיכל בעלי היקר תודה לך על מי שאתה תמיד עוזר לאחרים ודואג לכולם".

מחברת מטרופולין נמסר, "עובד המציל חיים ראוי לכל שבח. אנו מצרים על חוסר הרגישות שהפגין המנהל ונטפל בנושא בחומרה". עוד נמסר: "הנהג פעל באופן ראוי להערכה ואנו גאים בו על התנהלותו".