תקציב לפתיחת שנת הלימודים יאושר רק לאחר ה-1 בספטמבר

הקואליציה לא הצליחה לגייס 61 חברי כנסת שיגיעו למליאה ובעקבות כך ההצבעה לאישור התקציב נדחה למועד חדש לא ידוע. התקציב כולל 1.75 מיליארד שקלים שיהיו למען היערכות של מערכת החינוך לשנת הלימודים הקרובה

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/08/20 20:56 ו באלול התשפ

תקציב לפתיחת שנת הלימודים יאושר רק לאחר ה-1 בספטמבר
כנסת ריקה, צילום: Ben Hakoon/POOL

מליאת הכנסת הייתה אמורה לאשר היום (ד') תוספת תקציב של 1.75 מיליארד שקל שנחוצים לפתיחת שנת הלימודים. אלא שהקואלציה לא הצליחה לגייס 61 חברי כנסת להצבעה,  אך רוב הח"כים נעדרו ולכן לא היה רוב לאישור הכספי וההצבעה נדחתה למועד חדש שאינו ידוע כעת. מחר יוצאת הכנסת להדממה למשך שבוע, כך שלפחות עד אז לא תחודש ההצבעה. מה שאומר שההצעה על התקציב יואשר רק אחרי פתיחת שנת הלימודים.

בהערכות של הצעת החוק התקציב הנדרש לקיום שנת הלימודים בצל הקורונה, הוא  כ-4.2 מיליארד שקלים. בהצבעה היום היו אמורים להצביע על תוספת לתקציב של 1.75 מיליארד שקלים, סך הכל בקרוב ל-6 מיליארד שקלים לשנת הלימודים תשפ"א. 

בעקבות היעדר חברי כנסת במליאה, אחד מחברי הכנסת מהקואליציה מתח ביקורת על יו"ר הקואליציה מיקי זוהר ואמר: "ניהול הקואליציה כושל. לא מנהלים את זה כמו שצריך, מקפיצים ח"כים ושרים מכל רחבי הארץ אחרי שכבר המליאה נסגרה ובסוף אחרי כל הבלגן לא מצליחים להשיג רוב. בתקופת ביטן ואמסלם הניהול היה מתוקתק", כך נמסר מערוץ הכנסת.

מוקדם יותר היום ועדת הכספים אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק, לשם הקצאת הסכומים, אישרה הוועדה במקביל, את הצעת חוק הפחתת הגירעון והגבלת ההוצאה התקציבית. החוק קובע תיקון נוסף בחוק הפחתת הגרעון, נוכח משבר הקורונה, במטרה להגדיל את המסגרת התקציבית, על מנת לאפשר את התוספת לתקציב החינוך כאמור. כך ניתן יהיה להגדיל את ההוצאה הממשלתית לטובת מימון היערכות מערכת החינוך לפעילות בשנת הלימודים התשפ"א, תוך הגדלת הגירעון. החוק נדרש, על רקע כך שלא אושר עדיין תקציב מדינה לשנת 2020, כך שהממשלה רשאית להוציא בכל חודש רק סכום של 1 חלקי 12, מהתקציב השנתי הקודם.