המשטרה מגיבה לדברי יעלון: המשך ישיר להשתלחות משוללת רסן בשוטרים

אחרי התבטאותו של הרמטכ"ל לשעבר יעלון, הגיבה המשטרה בחשבון הטוויטר הרשמי שלה והמליצה לחבר הכנסת "להימנע מהשוואות מעין אלו". גם שר התקשורת הנדל הגיב ליעלון ואמר: "אי אפשר להפוך את המשטרה לשק חבטות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/08/20 16:27 ג באלול התשפ

המשטרה מגיבה לדברי יעלון: המשך ישיר להשתלחות משוללת רסן בשוטרים
יעלון בהפגנה מול מעון ראש הממשלה, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

דבריו של חבר הכנסת והרמטכ"ל לשעבר משה (בוגי) יעלון ממשיכים לעורר סערה, כשכעת גם משטרת ישראל בחשבון הטוויטר הרשמי שלה התייחסה לדברים והגיבה בחריפות: "התבטאויות מסוג זה הן המשך ישיר להשתלחות משוללת רסן בשוטרי משטרת ישראל, במחאות וברשת, וכעת גם ע"י נבחר ציבור שאמור לשמש דוגמא לבוחריו. המלצתו והשוואתו המרומזת פסולה ובלתי מקובלת, ואנו ממליצים לח"כ יעלון להימנע מהשוואות מעין אלו כלפי מי שמגנים בגופם על החוק, הסדר והביטחון".

יעלון כתב הבוקר בחשבון הטוויטר שלו כי הוא, "ממליץ למפקדי ושוטרי מחוז ירושלים במשטרת ישראל, לקרוא את ספרו של יגאל עילם 'ממלאי הפקודות'". הספר הנ"ל טוען שאף פעם אין פקודה מפורשת לביצוע פשעי מלחמה, אלא שלובשי המדים פועלים ב"רוח ההנהגה" ומבצעים מעשי טבח, כשדוגמתו הקיצונית ביותר היא השואה.

אמיר אוחנה שר הביטחון הגיב ליעלון ואמר: "כבר תקופה שאתה מפיץ רעל ומטנף עלי. התעלמתי. כך נוהגים במחפשי תשומת לב כמוך. אך על דברי הבלע וההסתה שלך נגד שוטרות ושוטרי משטרת ישראל לא אשתוק. במחי ציוץ השווית בין מי שמסכנים חייהם 24/7 למען שלומם וביטחונם של אזרחי ישראל לבין "ממלאי הפקודות" בגרמניה הנאצית. סימנת אותם. מתבייש בך ועבורך".

גם שר התקשורת יועז הנדל הגיב לדברים ואמר, "אלימות משטרתית צריך לחקור, אבל אי אפשר להפוך את המשטרה לשק חבטות על פי הפוזיציה הפוליטית. לא כשמדובר בחקירות נתניהו ולא בהפגנות בלפור. ‏תפקידם לקיים את החלטות בית המשפט בכל מצב. כשהמפגינים חרדים, ערבים, ימין או שמאל".

אחרי שבית משפט השלום שיחרר את כלל העצורים מההפגנה אמש, כולל אלה שמהשטרה ביקשה להאריך את מעצרם, כתב ח"כ יעלון בחשבון הטוויטר שלו כי "בית המשפט זורק את משטרת ירושלים מכל המדרגות שוב ושוב. מעצרי שווא סיטונאיים, אלימות פרועה, ותרבות שקר בהכוונת השר לביטחון נתניהו, המבקש להשתמש בלובשי מדים לדיכוי המחאה והדמוקרטיה. אוחנה לא חס על דמם של המפגינים, כדי לשבור את המחאה, ויש מי שעובדים שעות נוספות לספק לו את הסחורה".

יעלון התייחס לדבריו של אוחנה והמליץ למשטרה כי, "טוב תעשה משטרת ישראל אם תפסיק מיד לשמש כזרוע פוליטית של השר אוחנה, ושולחו - הנאשם נתניהו.  מעצרי שווא סיטונאיים והפעלת אלימות שלוחת רסן ובניגוד לחוק, הם בגדר פקודות שדגל שחור מתנוסס מעליהן".


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368