תוקפי השוטר שוחררו: "הקצין חנק בצורה שבה חנקו את ג'ורג' פלויד"

המחלקה לחקירות שוטרים תפתח בבדיקת התקרית האלימה שהתרחשה אמש במחאה נגד ממשלת ישראל, מול בית ראש הממשלה. בתו של הקצין כתבה: "קוראת את התגובות שכותבים על אבא שלי לאור הסרטון הנוח הזה ואני פשוט המומה, מזועזעת ופגועה". כלל החשודים בתקיפת השוטרים שוחררו

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/08/20 15:51 ג באלול התשפ

תוקפי השוטר שוחררו: "הקצין חנק בצורה שבה חנקו את ג'ורג' פלויד"
מעצר מפגין, אמש בירושלים, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

המחלקה לחקירות שוטרים פתחה היום (א') בבדיקת האירוע בו תועד סגן ניצב ניסו גואטה, דוחף ומכה מפגינים אמש במחאה נגד הממשלה ברחוב בלפור, מול מעון ראש הממשלה. נכון לעכשיו, מדובר בבדיקה בלבד. בתגובה לאלימות שתועדה בסרטון, משטרת ישראל מסרה הבוקר: "מבדיקה ראשונית שנערכה עם הקצין, הוא טען שהותקף. עם זאת, האירוע הספציפי ייבדק ויתוחקר". 

עשרה מהמפגינים שנעצרו אמש בהפגנות הובאו היום לבית המשפט לדיון בהארכת מעצרם. שלושה מהם - דניאל לוטם, בר משה ועופר שפירא חשודים בהפרות סדר ובתקיפת שוטרים. המשטרה מבקשת להאריך את מעצרם של שניים בחמישה ימים, ואילו את השלישי לשחרר למעצר בית. עשרים העצורים הנותרים שוחררו. אלא שבסוף הדיון הכריע בית המשפט לשחרר את כולם, רק אחד שוחרר בתנאים מגבילים. 

במהלך הדיון בבית המשפט טען סנגרו של דניאל לוטם כנגד ניצב גואטה: "הוא חונק אותו בצורה שבה חנקו את ג'ורג' פלויד", והציג לשופטת תמונה שבה גואטה חונק את דניאל. בתגובה טענה הטוענת המשטרתית נגד החשודים בתקיפת גואטה: "דניאל לוטם חנק את ניסו גואטה והפיל אותו לרצפה. משה בר משך לו את המסכה מהפנים".

מי שהתייצבה לצד גואטה, היא בתו שקד שקד שכתבה: "מאז שאני זוכרת את עצמי, אבא שלי התמודד בעבודה שלו עם מיליוני מקרים מסכני חיים בהם שמר על איפוק וידע לנהוג באנושיות יוצאת דופן שאני בטוחה שכולכם הייתם מאבדים את זה אם הייתם עוברים מה שהוא עבר. דמיינו לכם בן אדם שעומד מולכם בטווח אפס, מקלל אתכם, קורא לכם נאצים ושונאי ישראל. אבא שלי עמד בדממה מוחלטת, הוא ידע שאותם אנשים כועסים על המערכת ואין מה לעשות, הוא הנציג שלה".

"אבא שלי תמיד שמר על צלם אנוש בתוך כל הטירוף. לא מזמן פורסם שאחד המפגינים הפיל את הכיפה שלו והוא קרא לו לאסוף אותה חזרה וביקש ממנו להיזהר. אני שמחה שלפחות קמצוץ מהאישיות האמיתית של אבא שלי יכולתם לראות".

עוד כתבה הבת שקד: "אני קוראת את התגובות שכותבים על אבא שלי לאור הסרטון הנוח הזה שפרסמו היום ואני פשוט המומה, מזועזעת ופגועה. כמה זה קל! כמה זה קל לקחת חלק קטן מאירוע גדול, להדביק עליו איזה כותרת מפוצצת של שוטר אלים שתוקף מפגינים. אתם הייתם שם כדי לראות את המפגינים שנייה לפני שהמצלמה נדלקה יורקים על השוטרים? הייתם שם כשהמפגין המצולם תקף את אבא שלי, ניסה להוריד לו את המסיכה באלימות? אתם הייתם שם כשהמפגין הזה נתן לאבא שלי בוקס לפרצוף? וכשקרעו ממנו באלימות את המדים שהוא כל כך גאה ללבוש?"

"כל אדם שמכיר אותו", המשיכה הבת, "יודע שניסו גואטה הוא בן אדם משכמו ומעלה, הלב שלו ענק מלתאר אותו במילים ועשוי זהב טהור. הוא אוהב אנשים, אוהב את המדינה שלו! כל מה שהוא רוצה זה להגן עליה, בגלל זה הוא בחר בתפקיד שלו, בגלל זה הוא מוקפץ באמצע ארוחות חג, ימי הולדת וחופשות כדי להגן עליכם. ומה הוא מקבל בחזרה? את הקלילות שבשיימינג".