זמן אלול נפתח היום על רקע המשך התפשטות נגיף הקורונה

עשר ישיבות חזרו ללמוד כבר ביום חמישי האחרון והיום יחזרו למעלה מעשרת אלפים תלמידים מ-68 ישיבות הסדר. בישיבות מדווחים על חזרה כמעט מלאה של התלמידים לישיבות

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/08/20 12:54 ג באלול התשפ

זמן אלול נפתח היום על רקע המשך התפשטות נגיף הקורונה
לומדים בקפסולות. אילוסטרציה, צילום: Gershon Elinson/Flash90

זמן אלול. על רקע נגיף הקורונה שממשיך להתפשט ברחבי הארץ ולאחר היערכויות רבות, נפתח היום (א') זמן אלול. למעלה מעשרת אלפים תלמידים מ-68 ישיבות הסדר הפרושות מקריית שמונה ועד לאילת פתחו היום את לימודיהן, וכעשר ישיבות חזרו ללמוד כבר ביום חמישי האחרון. הישיבות מחולקות לקפסולות כשבכל קפסולה מותרים להיות יחד עד 26 תלמידים. 

הניסיון הקצר מהעבר מלמד כי מתוך שמונה ישיבות בהן התרחשה התפרצות של הנגיף, חמש נסגרו. בשלוש הישיבות האחרות בהן היתה התפרצות, היא נבלמה בשל הקפדה על הנוהלים.

בישיבת ההסדר מעלות חילקו את מתחם הישיבה ל-12 קפסולות. עם כניסתם לקפסולות יקבלו התלמידים צמידים צבעוניים, לכל קפסולה צבע משלה, על מנת לזהות מי שייך לאיזו קפסולה. בשל הקורונה, במעלות עברו למתכונת של שבת בישיבה ושבת בבית, במקום המתכונת הרגילה של שתי שבתות ישיבה ושבת בבית. "כיוון שעיקר החששות והבידודים זה מאלה שיצאו במהלך הקפסולה (באישור) וחזרו לתוכה. כל זאת לאחר תדריך, מדידת חום ומילוי הצהרת בריאות כשהוא חוזר לתוך הקפסולה", נכתב בהודעת הישיבה לתלמידים.

לפני תחילת הסגר שהגיע בעקבות התפרצות הגל הראשון של הקורונה, באמצע חודש מרץ ולקראת ראש חודש ניסן, נשא ראש ישיבת הר עציון, הרב יעקב מדן, שיחת פרידה מבית המדרש ומהישיבה, לאחר שהגיעו ההנחיות של שר הביטחון דאז, נפתלי בנט, על סגירת הישיבות. הרב מדן סיפר כי הישיבה נסגרה רק פעמיים בכל שנות קיומה - במלחמת יום הכיפורים ובסגר הגל הראשון. בישיבות מקווים כי זמן אלול שנפתח היום, וימי הלימוד שאחריו, יעברו בטוב וללא כל פגע מהנגיף.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן