בעקבות הסכם השלום: שר החוץ האמריקאי צפוי להגיע בעוד יומיים לישראל

מזכיר המדינה ושר החוץ האמריקאי מייק פומפאו, יגיע ביום שני לישראל וייפגש עם גורמים בכירים בישראל. במהלך ביקורו ידון פומפאו על השלכות ההסכם וכן על היחסים עם איראן וסין

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/08/20 23:05 ב באלול התשפ

בעקבות הסכם השלום: שר החוץ האמריקאי צפוי להגיע בעוד יומיים לישראל
מזכיר המדינה, מייק פומפאו, צילום: Hadas Parush/Flash90

שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, צפוי להגיע לביקור בישראל ביום שני הקרוב, וייפגש עם גורמים בכירים ישראלים.  במהלך ביקורו, ידון פומפאו עם הגורמים סביב ההשלכות על הסכם נרמול היחסים עם איחוד האמירויות, וכן על מערכת היחסים עם איראן ועם סין. לאחר ביקורו צפוי פומפאו לעשות ביקור דומה גם באיחוד האמירויות.

בביקור צפוי פומפאו להתייחס על עסקת הנשק עם איחוד האמירויות הכוללים רכישת מטוסי F-35. בישראל מתנגדים לעסקה כזו ואף ראש הממשלה נתניהו הכחיש כי קיימת עסקה שכזו. אלא שבשבוע שעבר הודה נשיא ארצות הברית טראמפ כי העסקה למכירת מטוסי הקרב המתקדמים מסוג F-35 לאיחוד האמירויות "נבחנת" בימים אלו בבית הלבן. וכי לאמירויות "יש כסף" ושביכולתם לשלם על מטוסים אלו.

בכחול לבן עוד פגועים מכך שלא עודכנו בתהליכים על הסכם השלום והתנאים הכלולים בהם. שר החוץ גבי אשכנזי אף תקף הערב אישית את נתניהו על שלא עדכן אותו בפרטים: "אני נותן לנתניהו ציון נכשל על מידור שר הביטחון ושר החוץ. זו התנהגות חסרת אחריות. חזר לדפוסי ההתנהלות כמו בפרשת משעל, מנהרות הכותל ופרשת הצוללות".