הרבנים הראשיים על פטירת הרב גולדברג זצ"ל: מבכים את האבדה הגדולה

אחרי פטירתו של הרב גולדברג זצ"ל, הביעו הרב הראשיים צער על האובדן. הרב יוסף אמר: "עולם התורה איבד את אחד המופלאים". הרב לאו והספיד את רבו: מבכה מרה על הסתלקותו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/08/20 19:59 ל באב התשפ

הרבנים הראשיים על פטירת הרב גולדברג זצ"ל: מבכים את האבדה הגדולה
הרב לאו עם הרב גולדברג זצ"ל, צילום: דוברות הרב הראשי

הרבנים הראשיים פירסמו הערב את דברי ההספד שלהם על הרב זלמן נחמיה גולדברג זצ"ל - הגרז"ן, שנפטר היום לאחר שעבר אירוע מוחי קשה. הרב גולדברג שכונה הגרז"ן, היה העורך הראשי של האנציקלופדיה התלמודית וחבר בבית הדין הרבני הגדול. הוא הלך לעולמו בגיל בן 88. הלוויה תיערך הערב (ה') ב-21:30 ותצא משמגר להר הזיתים.

הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הרב יצחק יוסף אמר על הרב גולדברג זצ"ל: "עולם התורה ועולם הדיינות איבדו את אחד המופלאים שריד לדור דעה מחשובי הדיינים וגאוני ההלכה אשר העמיד תלמידים הרבה ופעל רבות למען עולם ההלכה והדיינות בשנותיו כחבר בבית הדין הגדול וכראש ישיבה ובנשיאות אוצר הפוסקים ועד לימיו האחרונים עמד לימין רבני ודייני ישראל בעצה ותושייה וכיוון אותם בהיקף התורה והתווה את דרכם בפסיקת ההלכה, זכה לאמונם של מחותנו פוסק הדור הגרש״ז אוירבאך זצוק״ל והרב עובדיה יוסף זצ"ל אשר סמכו  את ידיהם עליו והפנו אליו הכרעות בעניני אבן העזר והעריכו מאוד את דעתו, התהלך בפשטות והתנהג בענווה גדול ולא החזיק טיבותא לנפשיה. תמיד היה פוסק בכחא דהיתרא ללא חת, מתוך עיון ובקיאות נדירים, אוי לנו שנשארנו יתומים ונלקח בעונות הדור, מי יתן חליפתו ותמורתו".

גם הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הגדול הרב דוד לאו, הספיד את הגרז"ן: "מבכה מרה יחד עם כל בית ישראל את הסתלקותו של האי גברא רבה, גאון וצדיק, מעמודי ההוראה בישראל. מי שהעמיד אלפי תלמידים לתורה ולתעודה. מורי ורבי, אבן שואבת לרבני ודייני ישראל חבר בית הדין הגדול ומגאוני הדור הגאון הגדול רבי זלמן נחמיה גולדברג זצ״ל, חתנא דבי נשיאה מרן הגרש״ז אוירבך זצ״ל. מי שזכיתי ללמוד תורה מפיו שנים רבות אשר הפיץ תורה עשרות שנים לכל מבקשי תורה ונתן מענה בכל מקצועות התורה".