הרב הראשי: כך יחולקו מענקי הקורונה בזוגות גרושים

איך צריך לחלק את המענק כשמדובר בזוג גרוש? בשאלה זו הכריע הרב לאו כי צריך להתייחס למענק כמתנה עבור גידול הילדים ולכן צריך לחלק בין בני הזוג לפי החלק היחסי. הדברים נאמרו בישיבה עם רבנים ודיינים מרחבי הארץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/08/20 16:34 ל באב התשפ

הרב הראשי: כך יחולקו מענקי הקורונה בזוגות גרושים
הרב לאו בפגישה עם רבנים ודיינים, צילום: דוברות הרבנות הראשית

כינוס מיוחד התקיים היום (ה') בלשכת הרב הראשי הרב דוד לאו, בו השתתפו דייני בית הדין הגדול, ראשי אבות בתי דין ודיינים מרחבי הארץ. הדיון התקיים לקראת סיום פגרת בתי הדין ולאחר שהתקבלו פניות בשאלה למי מגיע מענק הקורונה שחולק על ידי הממשלה לאחרונה וכן במידה ויינתן מענק נוסף לקראת החגים.

המענקים הועברו מהמוסד לביטוח לאומי ולכל משפחה לפי מספר הילדים כדי לעודד את הצריכה וכדי לסייע בתקופה זו של הקורונה. המענקים עבור הילדים הם בגובה 500 שקלים לכל ילד ועד הילד הרביעי, ומהילד החמישי ואילך 330 שקלים, כך שמדובר בסכום לא מבוטל עבור משפחה ממוצעת. השאלה התעוררה במקרים של זוגות גרושים שתיקיהם מתנהלים בבתי הדין, למי מההורים מגיע לקבל את המענק לפי הדין.

בתום דין הלכתי מעמיק עם כלל הדיינים הכריע הרב לאו כי תגובש מדיניות כללית לדייני בתי הדין בה יודגש כי יש להתייחס למענק כמתנה להורים עבור החזקת הילדים, כזו שאמורה להתחלק בין ההורים בהתאם לחלקו היחסי של כל הורה בתשלומי אחזקת הילדים בפועל ובהתאם לפסק הדין תוך בחינת הנסיבות לנתינתו וליישומו.

בישיבה השתתפו דייני בית הדין הגדול הרב אליעזר איגרא, הרב אברהם שינדלר, הרב שלמה שפירא, ויו"ר נציגות הדיינים הרב מאיר כהנא.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן