הפיילוט הצליח: התחלואה בערים האדומות והכתומות יורדת

שר הביטחון גנץ אמר היום כי הפיילוט בערים שמצב התחלואה בהם היה גבוה מאוד - הצליח תוך זמן קצר, וכעת התחלואה בהם נמוכה משמעותית. התכנית תורחב לערים נוספות

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/08/20 15:44 ל באב התשפ

הפיילוט הצליח: התחלואה בערים האדומות והכתומות יורדת
שר הביטחון גנץ. הפיילוט של משרד הביטחון עבד, צילום: Alex Kolomoisky/POOL

לאחר חודש וחצי של פעילות ממוקדת בערים אדומות וכתומות, עדכן היום (ה') שר הביטחון בני גנץ, כי הפיילוט שנערך בערים אלו הצליח ורמת התחלואה בהם ירדה. מעתה התכנית תורחב לערים נוספות. "החבילה שהצלחנו להשיג בכל אחד מהמקומות - עשתה שינוי משמעותי".

הפיילוט כלל חמישה מאמצים שבוצעו על ידי מערכת הביטחון, צה"ל פיקוד, העורף, הרשויות המקומיות ובשיתוף פעולה עם משרדי הבריאות והאוצר:
1. מתן תעדוף בהקצאת מקומות במלוניות קורונה.
2. סיוע לרשות בהיסעים למלוניות - זמינות ורציפות.
3. תקציבי הסברה ייעודיים לרשויות לצורך פינוי למלוניות הבראה ובידוד אפקטיבי.
4. הפעלת תוכנית "מביטחון לרווחה" המעניקה ליווי למאות בודדים ומשפחות חולים שלא יכלו להתפנות למלוניות.
5. תגבור יחידות הקישור לרשות, וחיבור הרשויות להנחיות ולאמצעי מערכת הביטחון ופיקוד העורף.

במסגרת סיור שר הביטחון בעיר בית שמש, הודיע שר הביטחון בני גנץ על חבילת הסיוע הראשונה, אשר הורחבה ל-15 ערים נוספות, ביניהן קריית מלאכי, לוד, בית"ר עילית, קלנסואה, טייבה ועין מאהל.

מהנתונים שעובדו כעת, ניתן לראות שברוב הרשויות בהן הופעלה התוכנית, ניכר שיפור בתוך 20 עד 30 ימים לכל היותר. ערים כתומות שנכנסו לתוכנית היו מרחק נגיעה מהפיכתן לערים אדומות, ובמהלך מנע בהחלטת משרד הביטחון הוחלט לשלבן בתוכנית במטרה למנוע את העלאת התחלואה.

בהסתכלות רחבה, בכלל הערים חלה ירידה במספר החולים הפעילים ובהתווספות החולים היומית.
בערים החרדיות מדובר ב-40 אחוזים שפונו למלוניות עד כה, לעומת כחמישה אחוזים בלבד בערים ערביות.

תוכנית ההתערבות של מערכת הביטחון, תוטמע במסגרת תוכנית המצפ"ן שהציג פרויקטור הקורונה רוני גמזו, אשר תחל לפעול ב-1.9, בגיבוי מפקדת אלון בפיקוד העורף שתצטרף למאמץ מרוכז של קטיעת ההדבקה.

שר הביטחון גנץ התייחס להצלחת התכנית ואמר: "מה שעשינו לפני חודש וחצי הוא לקחת את המשימות, ולהתעלם מהוויכוח על הסמכויות. החבילה שהצלחנו להשיג בכל אחד מהמקומות של התערבות, בידוד, הגברת ההסברה והבאתה לרמה האזורית, עשתה שינוי משמעותי. זו מדיניות שתוגבר ותצמצם את הצורך במגבלות וסגרים"