שובה של הגבלת המרחק ליציאה מהבית: התכנית לחגים של גמזו

בתכנית שתובא מחר לישיבת קבינט הקורונה, כלולות הגבלה יציאה מהבית עד 500 מטרים, סגירת בתי מלון ומסעדות וצמצום התחבורה הציבורית. גורמים טוענים כי אפשרות של סגר נשקלת רק במקרה של עלייה בתחלואה

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/08/20 22:53 כט באב התשפ

שובה של הגבלת המרחק ליציאה מהבית: התכנית לחגים של גמזו
פרופ' רוני גמזו. יביא את התכנית החדשה לקבינט הקורונה, צילום: Miriam Alster/Flash90

הממונה למאבק בקורונה, פרופסור רוני גמזו הציג אמש לצוות המייעץ שלו את מתווה הסגר שהכין כדי להתמודד עם המשך העלייה בתחלואה בקורונה. התוכנית פורסמה היום (ד') בכאן 11. פרטי התכנית כוללים בין היתר הגבלה על יציאה מהבית למרחק של 500 מטר, סגירת בתי מלון, מסעדות ומקומות בילוי ופנאי. כמו כן, כחלק מהמתווה תצומצם התחבורה הציבורית ויצומצמו ההתקהלויות. לפי תוכניתו של הממונה, ההגבלות יהיו בתוקף במשך חודש ולאורך כל תקופת החגים. 

בדיון שהתקיים, רוב היועצים היו נגד ההגבלת ל-500 מטרים, אך ייתכן שלבסוף היא תיכלל בתוכנית שיציג גמזו מחר לקבינט הקורונה. גורמים במשרד הבריאות אמרו היום כי שוקלים את האפשרות לסגר אך רק במקרה שרמת התחלואה לא תרד, ורק אם לא תהיה ברירה. בפורום היועצים של גמזו טוענים כי הסיבה למהלך דווקא בתקופת החגים היא שסגר בתקופה כזו יגרום לפחות נזק כלכלי וצמצום אפשרויות ההדבקה במפגשים משפחתיים. למרות שמספר ימי החופש במהלך התקופה הזו הוא לא גדול כמו בשנים אחרות.  

קבינט הקורונה ידון מחר (ה') באפשרות הטלת הסגר, כשבישיבה הקודמת סוכם כי גמזו יכין תכנית מסודרת לסגר ויביא אותה לאישור בישיבת הקבינט הבאה. הממונה מכנה את התוכנית "ריסון מהודק" –והוא מעדיף לבצע הגבלות כאלו רק בתקופת החגים. השאלה שנשארה פתוחה היא מה יהיו ההנחיות עד אז ובמהלך פתיחת שנת הלימודים הקרבה. חלק מהמשתתפים בדיונים דורשים כבר עתה להטיל הגבלות משמעותיות. בין היתר מדובר בראש המל"ל ובפרופסור דב שורץ מאוניברסיטת בן גוריון.