בדרך לאמירויות: פיתוח ישראלי שמזהה קורונה תוך 30 שניות

חברה ישראלית פיתחה מכשיר "אף מלאכותי" שיכול לזהות חולה קורונה תוך שלושים שניות. הפיתוח יגיע כבר הערב לאבו דאבי והשבוע שהתחיל בהסכם מדיני ימשיך גם לעולם העסקים עם "ההסכם המסחרי הראשון בין ישראל והאמירויות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/08/20 22:11 כט באב התשפ

בדרך לאמירויות: פיתוח ישראלי שמזהה קורונה תוך 30 שניות
"אף מלאכותי": תוך חצי דקה יש זיהוי, צילום: צילום מסך מתוך סרטון ההדגמה של החברה

חברת ננוסקאנט הישראלית פיתחה מכשיר חדש שמזהה תוך חצי דקה אם אדם חולה בקורונה. הפיתוח הזה יגיע הערב (ד') לבירת האמירויות – אבו דאבי. מוקדם יותר היום כבר התקיים טקס בזום בין נציגי החברה בישראל לנציגים באבו דאבי, בהשתתפות מנכ"ל החברה הממשלתית G-42 של איחוד האמירויות, בו חתמו על הסכם שיתוף הפעולה בין הצדדים. 

הכל התחיל לפני כשנתיים, כשחברת ננוסקאנט החלה לעבוד על מוצר שמבוסס על מולקולות לצורך פיתוח יישומים בריאותיים. עם התפרצות מגפת הקורונה והתפשטותה ברחבי העולם, החליטו בחברה להצריח את הטכנולוגיה בה השתמשו כדי לנסות לזהות קורונה בצורה מהירה ויעילה.

שיתוף הפעולה הזה, בין חברה ישראלית לאבו דאבי החל לפני מספר חודשים וקודם להכרזה על נורמליזציה, כשכעת היחסים יכולים לצאת לאור, כהסכם המסחרי הראשון שנוצר בין ישראל לאמירויות. הבדיקה עצמה מדויקת ב-80% אבל היא נותנת סקירה ראשונית והערכה טובה שיכולה לאפשר לאנשים ברחבי העולם לחזור לשגרה.

משרד הבריאות הישראלי לא ממהר לאשר בקלות פיתוחים מהסוג הזה כבדיקות מהירות בנתב"ג, אבל יכול להיות שבאמירויות הבדיקות האלה יחלו לפעול כבר בקרוב. מנכ"ל חברת ננוסקאנט, אורן גבריאלי אמר: "העולם הוא כפר גלובלי וכשיש מחלה, כולם ביחד נרתמים להילחם בה. אבו דאבי היו איתנו בקשר כבר כמה חודשים כדי להביא פתרון כחול לבן לטיפול בקורונה ולעשות שיתוף פעולה בפיתוח".