הרב שרקי בעקבות ההסכם עם האמירויות: "יש תקווה לדיאלוג אמיתי"

הרב אורי שרקי התייחס לקשרים המתחילים להירקם בעקבות נרמול היחסים עם איחוד האמירויות. הוא טוען שעלינו לברר טוב מה הבסיס של היחסים האלה: "אם מתוך התכחשות לייעוד של עם ישראל, ולקדושת המקדש - אי אנו יכולים לקבל את הרעיון הזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/08/20 19:30 כט באב התשפ

הרב שרקי בעקבות ההסכם עם האמירויות: "יש תקווה לדיאלוג אמיתי"
הרב שרקי, צילום: יחצ

ברקע ההסכם שנרקם ונרמול היחסים עם איחוד האמירויות, מביע הרב אורי שרקי, מבכירי רבני הציונות הדתית, את עמדתו ביחס לקשרים עם ארצות ערב שונות.

"אנו עדים בימים אלו למאורעות משמעותיים שכמותם לא היו אלפי שנים", אומר הרב שרקי בפתח דבריו וסוקר את התהליך הקיימים. "אחרי שראינו כבר הסכמי שלום עם מדינות כמצרים וכירדן, אנו רואים עכשיו את פתיחת שעריה של הקהילה המוסלמית בעולם, ונפגשים עם הליבה הרעיונית של העולם המוסלמי, עם מדינות שהן מוסלמיות באופן מובהק, כמו אמירויות המפרץ הפרסי".

"וכאן נשאלת השאלה: לְמה עלינו לצפות? הרי מצד אחד שמחה גדולה היא לנו, שסוף סוף ישמעאל ותלמידיו חוזרים אל בית אברהם".

הרב שרקי מבהיר את הסוגיה ומדגיש כי עלינו לשים לב מה המרכז ביחסים אלו: "הדבר הזה דורש בירור של יסוד האמת. כלומר, אם החזרה הזאת היא מתוך התכחשות לייעוד של עם ישראל, ולקדושת המקדש שבו בחר הקב"ה כדי להשכין את שכינתו בעם ישראל ומתוך כך בעולם כולו, וממשיכה הטענה שכביכול המקום הזה אינו אלא סוג של מסגד ואין ליהודים חלק בו - אין אנחנו יכולים לקבל את הרעיון הזה" אומר הרב.

"אלא, שאנחנו מאמינים שתהליכים הם הדרגתיים, לאט לאט תתרגלנה האוזניים של בני ישמעאל לשמוע את דבר ה' שבפי עם ישראל. כבר אמר המלאך אל הגר, אמו של ישמעאל: "שובי אל גבירתך" - מה המשמעות של 'לשוב אל הגברת'? הכוונה היא שעל האיסלאם להכיר במה שהוא באמת. ומה הוא באמת? דת-בת של היהדות, ולא מחליפתהּ של היהדות. הקוראן בנוי על יסוד כתבי התנ"ך, ולא במקום התנ"ך", מציין הרב.

"ברגע שעניין זה יוכר - ויש סימנים שאכן דבר זה מתחיל לבצבץ בתוך התודעה של אחינו המוסלמים, אז באמת יש לנו תקווה להקמת דיאלוג אמיתי, שבו בני ישמעאל ובני ישראל ייפגשו כדי לבנות את הקשר האמיתי הקושר ביניהם - העברת דבר ה' מישראל אל האומות, ומהאומה הישמעאלית לעולם כולו בדרכי שלום ואחווה, ולא בדרכי מלחמה, כפי שנהגו עד עכשיו".

"תקוות גדולות לפנינו, העתיד פתוח", מסכם הרב שרקי באופטימיות. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן