פתרון למתחתנים? הוצע מתווה פיצויים לזוגות ולבעלי אולמות אירועים

"צריכים לזכור לדאוג לאזרחים בקצה": כך אמרה ח"כ שי-וזאן שיזמה את הדיון, וטענה כי צריך למצוא מתווה שיחזיר את המקדמות לזוגות אך גם ישמור על בעלי אולמות האירועים

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/08/20 18:24 כט באב התשפ

פתרון למתחתנים? הוצע מתווה פיצויים לזוגות ולבעלי אולמות אירועים
מחאת בעלי אולמות האירועים, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

חברי הכנסת הילה שי וזאן ויבגני סובה הגישו היום (ד') הצעה לפיה יושבו המקדמות הכספיות מבעלי האולמות לזוגות המתחתנים. בדיון נכחו כלל הגורמים הרלוונטיים וביניהם נציגי הזוגות, נציגי בעלי האולמות, משרדי האוצר המשפטים והבריאות. הדיון התקיים בהשתתפות יו״ר וועדת הקורונה, יפעת שאשא ביטון וח"כ מיקי לוי.

הדיון עורר אמוציות רבות אך בסופו של דבר הומלץ כי המשך התהליך יהיה בליווי נציגי משרד המשפטים ומשרד האוצר. המלצה נוספת הייתה שוועדת הכלכלה תבחן את הגדלת הפיצוי שניתן לאולמות ואת סוגיית תשלומי השכירות. כמו כן עלתה דרישה לביטול כלל התביעות נגד הזוגות.

חברת הכנסת הילה שי וזאן אמרה בדיון כי, ״המתווה שהוצג עד כה על ידי המדינה אינו רלוונטי. לא ניתן כי הזוגות המתחתנים יהיו לקלף מיקוח בסוגיה פוליטית וסבוכה שכזו. לא יעלה על הדעת כי זוגות צעירים בראשית דרכם יקלעו לבור כלכלי שאין מוצא ממנו בשלב זה של חייהם. אחוז גבוה מאותם זוגות מתחתנים, נכון להיום מובטלים או הוצאו לחל״ת. מניין ישיגו את הכספים הרבים הללו?".

"במהלך המשבר הבריאותי והכלכלי שאנו נמצאים בעיצומו ובמקביל, אימת הבחירות מרחפת מעלינו, אנחנו צריכים לזכור לדאוג לאזרחים בקצה, לזוג הצעיר שרק רצה להתחתן ולפתע הפסיד בממוצע כ-30 אלף ש״ח", הוסיפה וזאן. 

לפני מספר ימים, פנתה התאחדות בעלי האולמות וגני האירועים בישראל לממשלה וקראה להפסיק את האירועים הפרטיים בבתים, "ולבנות בדחיפות מתווה שעל פיו תותר לציבור כניסה לאולמות וגני האירועים בתפוסה של 35% עפ"י רישיון העסק". 

יו"ר התאחדות בעלי האולמות וגני האירועים, נועם לוי, הביע את דעתו על תופעת האירועים בבתים ואמר: "אירועים נערכים עם עשרות אנשים במקומות פיראטיים ללא כל פיקוח והשגחה. לעומת זאת, באולמות המורשים אנו יודעים לעבוד תחת פיקוח ולפי הנחיות משרד הבריאות מבלי לסכן חיי אדם". 

שותפה של חברת הכנסת שי-וזאן להצעה, חבר הכנסת סובה אמר: "הממשלה חייבת לקחת אחריות על הנזקים שנגרמו למשק בעקבות החלטותיה. הזוגות חייבים לקבל את כספם בחזרה ובעלי האולמות צריכים לקבל פיצויים, אך אסור לקשור בין הדברים ואסור להחזיק את כספי הזוגות כבני ערובה. כמו כן, יש למנוע כל אופציה לתביעה כנגד הזוגות".