גנץ לראשי רשויות מעוטף עזה: "אנחנו יודעים לפגוע לא רק במבנים - אלא גם במי שפועל מתוכם"

בפגישה שנערכה בלשכתו של שר הביטחון עם ראשי רשויות מהדרום, אמר גזץ כי המשוואה מול חמאס השתנתה ושבתקופתו "אין הפרות ביטחוניות שלא מקבלות מענה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/08/20 17:36 כט באב התשפ

גנץ לראשי רשויות מעוטף עזה: "אנחנו יודעים לפגוע לא רק במבנים - אלא גם במי שפועל מתוכם"
שר הביטחון בפגישה עם ראשי רשויות מעוטף עזה, צילום: עודד קרני / לע"מ

אחרי תקיפת צה"ל אמש בעזה, וההתחממות בגזרה, נפגש היום (ד') שר הביטחון בני גנץ בלשכתו עם מספר ראשי רשויות מקומיות ואזוריות מעוטף עזה. גנץ הביע את הערכתו להתנהלות הרשויות במצב, וניצל את ההזמנות כדי לאיים על חמאס. 

גנץ אמר לראשי הרשויות: "ההתנהלות שלכם ראויה להערכה אדירה, ואנחנו נפעל לחזק את תושבי הדרום והיישובים. שינינו את המשוואה בעזה. מאז שאני בתפקיד- אין הפרות ביטחוניות שלא מקבלות מענה. אנחנו יודעים לפגוע לא רק במבנים ומטרות אלא גם במי שפועל מתוכם. למדינת ישראל אין אינטרסים ברצועת עזה מלבד השבת הבנים ושקט מוחלט. אם שתי המטרות האלו יושגו, נוכל לפתח את עזה".

גנץ

גנץצילום: עודד קרני / לע"מ

במפגש עם שר הביטחון השתתפו שר החקלאות ותושב העוטף אלון שוסטר, מפקד אוגדת עזה תא"ל נמרוד אלוני (ב-VC), ראש עיריית שדרות אלון דוידי, ראש עיריית אשקלון תומר גלאם, ראש מועצת שער הנגב אופיר ליבשטיין, ראש מועצת אשכול גדי ירקוני, וראש מועצת חוף אשקלון איתמר רביבו.

אמש (ג') נורתה רקטה אחת לכיוון מועצה אזורית חוף אשקלון ואזעקות נשמעו בקיבוץ זיקים ובדרום אשקלון, אחרי שבמהלך היום הופרחו עשרות בלוני תבערה ונפץ ו-39 שריפות פרצו ברחבי העוטף. בעקבות זאת תקף צה"ל עמדות חמאס ברצועת עזה. 

אתמול ראש הממשלה נתניהו ביצע שיחת ועידה עם ראשי רשויות מעוטף עזה ואמר להם כי הוא פועל להחזיר את השקט לאזור, וגם הוא בחר להזהיר את חמאס ולומר כי "דין שריפה כדין רקטה" בהתייחסות לעשרות בלוני התבערה שחמאס מפריח מדי יום וששרפו אלפי דונמים בעוטף עזה.