יו"ר הכנסת קיבל צו מעצר בינלאומי - שהתברר כהטרלה של ארגון ימין

ללשכתו של לוין הגיעה צו מעצר בינלאומי מבית הדין בהאג, שמודיע ליו"ר הכנסת כי הוא מבוקש לדין בגין פשעי מלחמה. אחרי מספר שעות של לחץ התברר כי ארגון "שורת הדין" עומד מאחורי שליחת ה"צו" כשהמסר הוא לקדם חקיקה שתגן על קציני צה"ל מפני העמדה לדין בחו"ל

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/08/20 17:00 כט באב התשפ

יו"ר הכנסת קיבל צו מעצר בינלאומי - שהתברר כהטרלה של ארגון ימין
יריב לוין. קיבל "צו מעצר" בינלאומי , צילום: Tomer Neuberg/Flash90

יושב ראש הכנסת, יריב לוין, קיבל היום (ד') ללשכתו מעטפה, ובה צו מעצר בינלאומי שנמסר לכאורה מבית הדין הבינלאומי בהאג. כך פורסם לראשונה בחדשות 12. בצו המעצר צויין כי רשויות אכיפה ברחבי העולם יכולות לעצור את לוין במקרה ויגיע לתחום אחריותן, ובכך להביאו למשפט בבית הדין. צו המעצר פירט כי לוין מבוקש בשל פשעי מלחמה, פשעים נגד האנושות והפרות זכויות אדם ואזרח שנטל בהן חלק, במישרים או בעקיפין ובאופן שרומס את כללי המשפט והחוק הבינלאומי.

"צו המעצר" שנשלח ללוין

"צו המעצר" שנשלח ללויןצילום: ללא

אחרי מספר שעות של בדיקות בידי אנשי הכנסת ולשכתו של יושב הראש, התגלה כי צו המעצר - מזויף. הגילוי שבאמת שהפתיע היה כשהבינו מי עומד מאחורי שליחת המכתבים. מדובר בארגון "שורת הדין" שמבקש לקדם חוק להגנה על חיילי צה"ל מפני העמדה לדין בחו"ל. 

הדבר שגרם למתח הוא אמינותם של המכתבים שנראו אותנטים, וגם עצם כך שישראל ממתינה להחלטת שופטי בית הדין בהאג באשר לבירור סמכותם לפתוח בחקירה פלילית על פשעי מלחמה. ההערכות  בישראל - שהחלטה כזאת הייתה אמורה כבר להינתן וייתכן שנדחתה בשלב הזה בשל ההחלטה לדחות את מועד הסיפוח. עם זאת, במשרד החוץ סבורים כי החלטה כזו תינתן בקרוב.