מחדל: 53 קשישים נפטרו מנגיף קורונה ולא דווח על כך

משרד הבריאות מצא כי במהלך החודשיים האחרונים נפטרו עוד 53 קשישים מנגיף הקורונה, והם לא נכללו בספירה הכוללת. שר הבריאות הודיע כי הוא רואה את המחדל הנ"ל בצורה חמורה ודרש לקיים בדיקה מעמיקה בנושא

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/08/20 13:37 כט באב התשפ

מחדל: 53 קשישים נפטרו מנגיף קורונה ולא דווח על כך
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הסתרת נתונים? במשרד הבריאות התגלה כי במהלך החודשים יולי-אוגוסט, נפטרו 53 קשישים מנגיף הקורונה, אך לא נכללו בנתוני הקורונה של המשרד. שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין, אמר כי לאחר ששמע על המקרה הוא דורש לקיים בדיקה מעמיקה בנושא. לפי השר הוא את המחדל בצורה חמורה ביותר, והוא הורה להביא בפניו את תוצאות הבדיקות תוך שבוע, כולל מי האחראים באופן אישי על המחדל במידת הצורך.

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ חזי לוי הורה כי מעתה יש לאחד את הדיווחים של מקרי התמותה מקורונה למקור דיווח אחיד של כל המוסדות הרפואיים. ההוראה תקפה גם על מוסדות גריאטריים, ושהנתונים שלהם יכנסו גם כן למשרד הבריאות. עד היום המוסדות הגריאטריים וגם המוסדות הפרטיים דיווחו באופן נפרד לחמ''ל ומשם הועבר המידע למערכת הממוחשבת, כעת הדרישה היא הנתונים ימסרו גם כן למשרד הבריאות.

לפי עדכוני משרד הבריאות הבוקר על נתוני התחלואה, מספר המתים עומד על 711 מתים מפרוץ המגיפה. ביממה האחרונה נוספו 1,640 נדבקים חדשים מתוך 27,123 בדיקות שנעשו. מספר החולים הקשים עומד על 401, מתוכם 118 מונשמים. מספר הנדבקים מאז פרוץ המגיפה עומד על 96,753. בסך הכל עומד מספר הנשאים והחולים הפעילים בישראל על 23,548 בני אדם, מספר הנשמר יציב בתקופה האחרונה, ואף רושם ירידה קלה.