משרד החינוך דחה את הבקשה להסיר את תכני 'היהודים באים'

שר החינוך סירב לדרישתו של מנכ"ל האיחוד הלאומי להסיר את סרטוני הסדרה מאתר משרד החינוך. משרד החינוך השיב על הדרישה: "סאטירה היא כלי חינוכי המעורר לחשיבה וביקורת ומתחבר לעולמם של התלמידים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/08/20 08:00 כט באב התשפ

משרד החינוך דחה את הבקשה להסיר את תכני 'היהודים באים'
היהודים באים. יישארו באתר משרד החינוך, צילום: באדיבות כאן 11

לפני שבועיים פנה מנכ"ל האיחוד הלאומי, יהודה ולד, אל משרד החינוך בדרישה להסיר את תכני הסדרה 'היהודים באים' מאתר המשרד. הבוקר (ד') פורסם באתר וואלה כי שר החינוך, יואב גלנט, סירב לדרישה וטען כי סאטירה היא כלי חשוב לתלמידים שיעורר בהם חשיבה ביקורתית. המשרד פרסם בתגובה לדרישה: "סאטירה היא כלי חינוכי המעורר לחשיבה וביקורת ומתחבר לעולמם של התלמידים. הסרטונים שמופיעים באתר לא פוגעים או מבזים את התנ"ך".

תשובת המשרד באה לאחר שמנכ"ל האיחוד הלאומי כתב על הסדרה: " מדובר בסדרה פרובוקטיבית המבזה בבוטות ובאופן עקבי את היהדות, תורת ישראל ומסורת ישראל". ולד הוסיף ודרש מהשר להסיר את תכני הסדרה שהופיע באתר משרד החינוך: " לא יעלה על הדעת שילדי ישראל ייפגשו עם ספר קדוש זה דרך סדרה מלאת זוהמה ורפש. אודה לך אם תורה להסיר תכני לימוד אלו באופן מיידי". אלא שיו"ר המזכירות הפדגוגית של משרד החינוך, מירי שליסל, שניסחה את המכתב הסירוב כתבה לולד: "סרטונים שמופיעים באתר נבחרו בקפידה ונועדו להעלות דיונים חשובים בכיתה. עמדה זו הוצגה בפני שר החינוך ומנכ"ל המשרד והתקבלה על ידיהם".

יהודה ולד פרסם את תגובתו על המכתב וכתב: "היה מצופה משר החינוך ומשרדו, במיוחד בימים אלו, להיות גורם מאחד וממלכתי. נתינת הלגיטימציה גם לתכנים מסוימים מהווה אות קלון ומכשירה את הסדרה כולה, למרות היותה מזלזלת ומבזה את גדולי האומה, גורמת לפילוג בעם ופוגעת ברגשות רבים כל כך בציבור". עוד הוסיף כי "אני מבקש משר החינוך לא להיכנע לקולות ליברלים קיצוניים ולשקול שוב את עמדת השר".

לפני יומיים בלבד, קרוב לאלפיים בני אדם השתתפו  בהפגנה בשכונת גבעת שאול בירושלים, מול בניין תאגיד השידור, נגד שידור התכנית 'היהודים באים' בכאן 11. על פי משתתפי ההפגנה, התכנית מבזה את היהדות ולועגת לערכים המקודשים לעם היהודי. בהפגנה משתתפים בין השאר נשיא ישיבת הר המור, הרב צבי טאו, ח"כים, רבנים וראשי ישיבות. ראש ישיבת מצפה רמון, הרב צבי קוסטינר, אמר בנאומו בעצרת כי "הגיע הזמן להחזיר את התקשורת לעם ישראל".