ג'ו ביידן נבחר להיות המועמד לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית

מינויו של ביידן אושר הלילה בוועידה של המפלגה הדמוקרטית, שנערכה באופן וירטואלי. ביידן זכה לתמיכה של הנשיא לשעבר ביל קלינטון ושל ג'ון קרי ועוד רבים מהמפלגה. "אנחנו זקוקים למישהו עם כתפיים רחבות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/08/20 07:38 כט באב התשפ

ג'ו ביידן נבחר להיות המועמד לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית
ג'ו ביידן, צילום: Matty Stern/US Embassy

היום (ד') לפנות בוקר המפלגה הדמוקרטית אישרה סופית את מינויו של ג'ו ביידן למועמד המפלגה לנשיאות ארצות הברית. בנובמבר הקרוב יתמודד ביידן מול הנשיא המכהן דונלד טראמפ המייצג את המפלגה הרפובליקנית. וועידת המפלגה הדמוקרטית התכנסה במהלך הלילה בשיחות וידאו שבהן שודרו הנאומים של ביידן שנבחר, אשתו ג'יל והנשיא לשעבר ביל קלינטון. בנאומו ביקש ביידן להודות על מינויו: "תודה לכולם מקרב לב, אני אראה אתכם ביום חמישי", שזהו יומה האחרונה של ועידת המפלגה.

רעייתו של ביידן נשאה נאום תמיכה בבעלה, אותו נשאה מבית ספר בדלאוור שבו לימדה בעבר. על בעלה אמרה כי יספק לארצות הברית "נהיגות שראויה לאומה הזו, ראויה לכם". ביידן התייחסה גם למשבר הקורונה במדינה ולהתמודדות הקלוקלת של הנהגה במשבר: "המשא שאנחנו נושאים כבד, ואנחנו זקוקים למישהו עם כתפיים רחבות. בעלי יקרב בינינו ויהפוך אותנו שלמים, יישא אותנו קדימה בצוק העתים, וישמור על ההבטחה כי ארה"ב תהיה של כולנו".

אל הנאומים הצטרף קלינטון שתקף בעיקר את התנהלות טראמפ: "הוא מתרברב כל היום בטלוויזיה באיזו עבודה נהדרת הוא עושה בעניין הקורונה, בעוד מדענים חיכו למסור לנו מידע חיוני. כשלא מצא חן בעיני העצות המומחים שניתנו לו, הוא התעלם". עוד הוסיף: "בתקופה כזו, משרד הסגלגל צריך להיות מרכז פיקוד. במקום זאת, זהו מרכז סערה. יש רק כאוס. רק דבר אחד לא משתנה לעולם - נחישותו לשלול אחריות ולהעביר את האשמה. הדולר לא נעצר שם אף פעם". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן