ארדן ביקש ממזכ"ל האו"ם: פעל להשבת הנעדרים

השגריר הטרי באו"ם שוחח לראשונה עם מזכ"ל האו"ם והציג בפניו את הנושאים שבכוונתו לקדם במהלך כהונתו. בין הנושאים שדוברו היו סוגיית הנעדרים הישראלים, מאבק באנטישמיות וההסכם עם איחוד האמירויות

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/08/20 22:25 כח באב התשפ

ארדן ביקש ממזכ"ל האו"ם: פעל להשבת הנעדרים
השגריר החדש באו"ם, גלעד ארדן, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, שוחח היום (ג') בפעם הראשונה מאז נכנס לתפקידו עם מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, והציג בפניו את הנושאים המרכזיים בהם הוא מתכוון להתמקד במהלך כהונתו כשגריר. 

במהלך השיחה בין השניים הדגיש השגריר ארדן את בקשתו וציפיותיו כי שליחי האו"ם והמזכ"ל יפעלו להחזרת גופות החיילים אורון שאול והדר גולדין ז"ל והאזרחים אברה מנגיסטו והישאם אל-סייד שנמצאים בידי חמאס. בנוסף, ארדן הציג את חשיבות המאבק באנטישמיות מטעם גופי האו"ם לאור העלייה הגדולה במספר האירועי האנטישמים בעולם.

מזכ"ל האו"ם והשגריר החדש דנו בהסכם שנרקם בין ישראל לאיחוד האמירויות והשלכותיו האזוריות. ארדן הדגיש כי ישראל רואה חשיבות אדירה בהסכם וכי הוא יכול לסלול את הדרך לשלום כולל עם העולם הערבי ולהגדיל את הסיכוי לתהליך מדיני עתידי מול הפלסטינים.

השניים סיכמו להיפגש באופן פיזי כאשר האו"ם יחזור לפעילות מלאה בהתאם לנהלים שייקבעו לאור מגבלות הקורונה ורמת התחלואה בארצות הברית .