למרות החזרת הטיסות: אל על לא תחזור לטוס לפני אוקטובר

חברת התעופה הישראלית דיווחה לבורסה כי "נוכח המשך המגבלות" היא לא תחזור לפעול לפני חודש אוקטובר. בעקבות ההודעה, האריכה החברה את החל"ת ל-6,000 עובדיה

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/08/20 18:21 כח באב התשפ

למרות החזרת הטיסות: אל על לא תחזור לטוס לפני אוקטובר
אל על. לא יחזרו לפעולה לפני אוקטובר, צילום: תומר נויברג/פלאש 90

חברת התעופה אל על הודיעה היום (ג') כי דיווחה לבורסה על החלטתה שלא להחזיר  לפעולה את טיסות הנוסעים הסדירות שלה, לפחות עד סוף חודש ספטמבר, כלומר עד אחרי יום כיפור. בהודעת החברה נכתב כי ההחלטה התקבלה "נוכח המשך המגבלות ביחס לחובת הבידוד החלה על נוסעים נכנסים לישראל (למעט מספר מצומצם של יעדים) ולאיסור כניסת זרים לישראל".

בהתאם לכך, החברה הודיעה ל-6,080 עובדיה, שנמצאים בחל"ת כבר חצי שנה כי היא מאריכה את החופשה ללא תשלום, עד 30 בספטמבר. 

מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין שלח מכתב לכלל העובדים בין סיפר: "לאור המצב והיעדר צפי ברור בשלב זה לחזרה לפעילות משמעותית, לצערנו אנו מאריכים את החל"ת בחודש נוסף. בימים אלה אנחנו עושים מאמץ נוסף לקיום פעילות טיסתית מצומצמת, בעיקר בתחום המטענים ובהמשך ייתכן אף בנוסעים. בשלב זה היכולת שלנו להוסיף ולהתקיים מתאפשרת בעיקר בשל ניהול תזרימי קפדני ועמידה באבני הדרך כפי שהונחו על ידי משרד האוצר".

בהמשך המכתב התייחס אוסישקין למתווה פתיחת השמיים ואמר: "ההחלטה העקרונית על פתיחת השמיים מבורכת והיא סנונית ראשונה וחשובה. בשלב זה מדובר על מתן פטור מחובת בידוד לישראלים השבים ממדינות 'ירוקות', אך המרחק עד לתחילת פעילות טיסתית סדירה ומשמעותית עדיין רב. על מנת שנראה אנשים חוזרים לטוס, צריך שבמדינת המוצא והיעד יוסרו חובות בידוד, תהליכי הבדיקות במידה וידרשו יהיו קצרים, ולא פחות חשוב, צריך שאמון הציבור בטיסות יהיה גבוה".