גמזו: אם תהיה תחלואה גבוהה לקראת החגים - נחשוב על ההגבלות

במסגרת התדרוך השבועי של משרד הבריאות, אמר הממונה למאבק בקורונה כי לקראת החגים תבוצע הערכה מחדש של המצב ובהתאם לרמת התחלואה יקבעו הגבלות רלוונטיות, אך הבהיר כי "כרגע זה עוד מוקדם להכריע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/08/20 17:26 כח באב התשפ

גמזו: אם תהיה תחלואה גבוהה לקראת החגים - נחשוב על ההגבלות
פרופ' גמזו. יהיו הגבלות חדשות לקראת החגים, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

הממונה על המאבק בקורונה, פרופ' רוני גמזו, אמר היום (ג') כי לפני תקופת החגים תיעשה הערכה מצב מחודשת לגבי ההנחיות והמגבלות שיש להטיל על הציבור במקרה ומצב התחלואה בישראל יחמיר. הוא התייחס לפתיחת מערכת החינוך הקרבה.

"האם אני יכול עכשיו להגיד מה יהיה בחגים? כולם מבינים את הבעייתיות שקשורה בתנועה בבילוי במשפחות בארוחות, ראינו את זה בחג הקורבן", אמר גמזו. "לכן אני חושב שזה לא המקום כרגע להכריע. זה כן המקום להבהיר שהחגים מטילים עלינו אתגר נוסף לאתגרים הקיימים, כולל משרד החינוך. בניתוח שכולנו עושים, אם אנחנו ברמת תחלואה גבוהה בסמוך לחגים, אנחנו נצטרך לחשוב על המגבלות. כרגע זה מוקדם".

בנתוני הקורונה שנמסרו הבוקר נראה כי עקומת ההדבקה נשמרת יציבה, אך מספר החולים במצב קשה מזנק. על פי נתוני משרד הבריאות, נכון לבוקר זה (ג') יש בישראל 410 חולי קורונה המוגדרים במצב קשה. מדובר בשיא מאז החלה התפרצות המגפה בישראל, בחודש פברואר. מספר החולים הזקוקים להנשמה עומד הבוקר על 113, עלייה של שני מונשמים מאז אמש. עד כה נפטרו מהמחלה 698 אנשים.