מזרח ירושלים: שני מתחמי בדיקות "חנה וסע" נפתחו ביממה האחרונה

במטרה להיאבק בתחלואה הגבוהה בשכונות הערביות, נפתח היום מתחם בג'בל מוכבר ואתמול בשייח' ג'ראח. המתחמים יבצעו מאות בדיקות קורונה ביום

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/08/20 17:14 כח באב התשפ

מזרח ירושלים: שני מתחמי בדיקות "חנה וסע" נפתחו ביממה האחרונה
מתחם "חנה וסע" חדש נפתח בירושלים, צילום: דוברות עיריית ירושלים

על רקע התחלואה הגוברת במזרח ירושלים, נפתח היום (ג') מתחם בדיקות "חנה וסע", שני ביממה האחרונה. המתחם הוקם בשכונת ג'בל מוכבר אחרי שאתמול הוקם גם בשייח' ג'ראח מתחם נוסף. ביממה האחרונה בוצעו בשני המתחמים מאות בדיקות לתושבי כלל שכונות מזרח ירושלים. הבדיקות מבוצעות ע"י מד"א בסיוע עיריית ירושלים ופיקוד העורף. מטרת המהלך - להגביר את כמות הבדיקות ולהוריד את רמת התחלואה הגבוהה במזרח העיר.

המהלך התבצע בעקבות פנייה דחופה שהעביר ראש העיר, משה ליאון למנהלי קופות החולים, במסגרתה הוא הנחה להפנות את התושבים לבדיקות בצורה קלה וללא עיכובים, וזאת על מנת להגדיל את כמות הנבדקים ולהקטין את היקף התחלואה. בעקבות הלחץ שהפעיל ראש העיר הוחלט על הקמת מתחמי הדרייב אין, ויבוצעו בהם בדיקות לכל דורש ללא כל צורך בהפניה. פתיחת המתחמים  בעיר נעשית במקביל לכך ששאר מתחמי הבדיקות ברחבי הארץ נסגרים.

ראש העיר הגיע למתחם הבדיקות בג

ראש העיר הגיע למתחם הבדיקות בג'בל מוכברצילום: דוברות עיריית ירושלים

בעיריית ירושלים מציינים כי ביצוע הבדיקות לפי ההנחיות יאפשר לאבחן יותר חולים, לסייע להם ולדאוג לבודדם מוקדם ככל הניתן, ובסופו של דבר להביא להחלמתם של רבים יותר. יש לציין כי תושבים שאין באפשרותם להגיע למתחמי הבדיקה באופן עצמאי יקבלו סיוע של מד"א ועובדי הפיקוח העירוני של עיריית ירושלים.

ראש עיריית ירושלים משה ליאון אמר בפתיחת המתחם: ""אני שמח שהצלחנו לפתוח בזמן שיא שני מרכזי בדיקות לתושבי מזרח ירושלים. ככל שנרבה בבדיקות, נציל חיי אדם. נעשה כל מאמץ לסייע לאנשי הרפואה לבצע את משימתם, לצמצם את ההידבקות בקורונה, ולבסוף להדבירה. אני מבקש מתושבי מזרח העיר לא להתבייש ולבוא להיבדק".