שיא במספר החולים קשה, כמעט 700 נפטרים | מספרי הקורונה

410 חולים במצב קשה מאושפזים בבתי החולים בישראל - שיא מאז החלה התפרצות המגפה. מספר המונשמים עלה, וחמישה בני אדם נפטרו ביממה האחרונה. אמש אומתו למעלה מ-1,600 איש לקורונה

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/08/20 11:27 כח באב התשפ

שיא במספר החולים קשה, כמעט 700 נפטרים | מספרי הקורונה
קורונה בישראל, צילום: shutterstock

עקומת ההדבקה נשמרת יציבה, אך מספר החולים במצב קשה מזנק. על פי נתוני משרד הבריאות, נכון להבוקר (ג') יש בישראל 410 חולי קורונה המוגדרים במצב קשה. מדובר בשיא מאז החלה התפרצות המגפה בישראל, בחודש פברואר. מספר החולים הזקוקים להנשמה עומד הבוקר על 113, עלייה של שני מונשמים מאז אמש.

"חייבים להטיל סגר, אנחנו כבר באיחור של כמה שבועות"

אתמול חזר מספר הבדיקות למספרים הרגילים, אחרי הירידה הקבועה של סוף השבוע. 25,228 בדיקות התבצעו, ומתוכם אובחנו כנשאי קורונה 1,660 בני אדם. בסך הכל עומד מספר הנשאים והחולים הפעילים בישראל על 23,399 בני אדם, מספר הנשמר יציב בתקופה האחרונה, ואף רושם ירידה קלה.

מאז החלה התפרצות המגפה אומתו בישראל 95,264 בני אדם לקורונה. מאז חצות נפטרו חמישה בני אדם נוספים כתוצאה מהנגיף ומסיבוכיו, ומספר הנפטרים הכולל בישראל עומד על 698 בני אדם. בשבוע האחרון נפטרו 79 בני אדם בישראל כתוצאה מקורונה.


(תדרוך שר הבריאות יולי אדלשטיין, הבוקר)

אחרי הדיווח אמש כי ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו, צפוי להמליץ על הגבלות תנועה נרחבות בחגי תשרי, במטרה למנוע את התפשטות התחלואה, אומר הבוקר פרופ' דב שוורץ מאוניברסיטת בן גוריון, לשעבר המדען הראשי של הוועדה לאנרגיה אטומית, שהוזמן על ידי נתניהו לדיון קבינט הקורונה, כי יש להטיל סגר באופן מיידי כדי לעצור את התפשטות הקורונה.

"חייבים להטיל סגר". אמר פרופ' שוורץ בראיון בגלי צה"ל. "הביטוי יפה שעה אחת קודם - עדין מדי, אנחנו כבר באיחור של כמה שבועות". לדבריו,"עשו דמוניזציה למושג 'סגר' - הודיעו שזה נשק יום הדין. במארס זה היה אמצעי לגיטימי להבראת המדינה".

שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי (כחול לבן) חבר קבינט הקורונה, אמר בגלי צה"ל הבוקר כי לו היה מוטל סגר לילי, מצב התחלואה בישראל היה טוב יותר. לדבריו, "ראינו שאילו היינו הולכים על הסגר הלילי שהצעתי, היינו מקבלים היום נתונים יותר טובים".

ד"ר אשי שלמון, ראש המחלקה ליחסים בינלאומיים במשרד הבריאות, אמר הבוקר ברדיו 103FM כי מצב התחלואה בארץ לא טוב, וכי המטרה היא לא להטיל סגר מלא, אך מצב התחלואה בישראל עדיין לא טוב, וייתכן כי לא תהיה ברירה אחרת. על מצב בתי הכנסת בחגי תשרי אמר כי הוא "מניח שיהיו הגבלות על בתי הכנסת".