פרופסור גרוטו: "חוששים לפתוח את הכיתות העליונות - הן מקור הדבקה מרכזי"

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות השתתף בישיבה משותפת של ועדת הקורונה ו-ועדת החינוך, והביע הסתייגות מפתיחת שנת הלימודים כמתוכנן. הנהגת ההורים הארצית הודיעה בישיבה כי היא מאיימת להשבית את הלימודים

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/08/20 10:47 כח באב התשפ

פרופסור גרוטו: "חוששים לפתוח את הכיתות העליונות - הן מקור הדבקה מרכזי"
פרופסור איתמר גרוטו, צילום: דוברות הכנסת, עדינה וולמן

פתיחת שנת הלימודים תתקיים כמתוכנן? הבוקר (ג') התקיימה ישיבה משותפת של ועדת הקורונה בראשות יפעת שאשא ביטון וועדת החינוך בראשות רם שפע. בישיבה שוב עלתה השאלה סביב מתווה פיחת שנת הלימודים של משרד החינוך, במהלך הישיבה עלו קולות הסתייגות רבים. פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, הודיע כי התווה יתקיים כמתוכנן, אך בכל זאת הביע חשש מפתיחת שנת הלימודים בעיקר בכיתות הגבוהות.

השלמת פערים והגעה מדורגת בכיתה א': כך תראה פתיחת שנת הלימודים תשפ"א

"אנחנו נמצאים במצב תחלואה כזה שהוא רגיש, אבל יציב" הקדים גרוטו בדבריו. "אנחנו עלולים לראות שינוי לרעה בימים הקרובים, ולכן לא רוצים לקבל החלטות שישתנו ברגע האחרון. הכוונה כרגע היא לפתוח במתווה המלא, כפי שהוצג, את כל הכיתות. בנוסף אנחנו עובדים על מסמך הנחיות לגבי אוורור של הכיתות הסגורות, כלומר לפתוח חלון בחלל הסגור".

אלא שמיד אחר כך מיהר גרוטו להסתייג: "לגבי כיתות ג' ו-ד ', בתקופה האחרונה, גם בעקבות בית הספר, היתה עליה בתחלואה בקבוצות הגיל. אין ספק שישיבה בחלל סגור תורמת להידבקות. אנחנו חוששים לפתוח את הכיתות העליונות משום - כיתות ז' ומעלה - כי הם מקור הדבקה מרכזי. יש שאלה לגבי זה, במיוחד כשאנחנו במצב רגיש". לבסוף סיכם גרוטו: "התכנית היא לפתוח במתווה מלא, אבל יהיה דיון בין שר הבריאות לשר החינוך, ממש לפני תחילת שנת הלימודים, ואז תהיה החלטה סופית בעניין הזה".

מנגד יו"ר הנהגת ההורים הארצית, מירום שיף, השתתף גם הוא בישיבה ואיים להשבית את הלימודים. "שכבות ה' ו- ו' הופקרו, הכיתות הגבוהות הופקרו. ארבעה ימים הילדים האלה חשופים לאסונות חברתיים ולימודיים" אמר שיף בדיון. "הרפואה היא לא רק קורונה, היא גם מה קורה לילד הזה מבחינה נפשית. ישבנו עם משרד החינוך והצענו פתרונות כגון משמרות לימודים או מרחבים נוספים, ללא ויתור על הפן הבריאותי, אבל אף אחד לא מקשיב לנו".

עוד המשיך שיף לתקוף: "נקבע פה הרף הנמוך ביותר למנהלים שהוא לימודים במשך יומיים בשבוע בלבד, במקום לקבוע להם יותר ימים בשבוע. גם 9000 ילדי הילה ברחוב, כל אלה הם ילדים שהפקרנו אותם.  לגבי הבגרויות, אנחנו מברכים על המתווה, אבל הילדים איבדו 50% מהשעות, איפה השעות
הנוספות עבור הילדים האלה?". עוד הזהיר שיף: "אנחנו נשבית את האחד בספטמבר. זה לא יתכן. יש פה התנהלות שמפקירים את הילדים שלנו. בפעם הראשונה הנהגת ההורים הארצית לא תתן שהלימודים יפתחו ב-1 בספטמבר. אני קורא לכם תפתרו את הבעיה".